diagnoza adolescenta

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat
Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Pierwsza w Polsce, psychometryczna bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów na drugim etapie edukacyjnym (klasy IV-VI SP). Zestaw testowy zawierający podręcznik, tablice testowe oraz komplet 15 protokołów badania wraz z arkuszami pracy. Test wymaga ukończenia szkolenia kwalifikacyjnego realizowanego na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku. 

 

Cena:

903,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat
Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. Uprawnienia do posługiwania się testem posiadają osoby, które ukończyły szkolenie kwalifikacyjne z Baterii Dyskalkulia 10/12. 

Pierwsza w Polsce, psychometryczna bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów klas VI - VIII SP. Zestaw testowy zawierający podręcznik, tablice testowe oraz komplet 15 protokołów badania wraz z arkuszami pracy. Test wymaga ukończenia szkolenia kwalifikacyjnego realizowanego na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku. 

 

Cena:

903,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus

UWAGA: Już niebawem premiera Baterii 6/18! Szczegóły: tutaj

 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów powyżej 16 roku życia (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego (uprawnia szkolenie z Baterii-GIM). Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (koordynacja wzrokowo-ruchowa, organizacja percepcyjna; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); tempo nazywania. Obok diagnozy funkcji narzędzie umożliwia również pomiar czytania (ciche, głośne, dekodowanie) i pisania (poprawność ortograficzna, ekspresja pisemna). Narzędzie posiada normy dla uczniów liceów ogólnokształcących, techników i szkół zawodowych. W przypadku osób dorosłych stosujemy normy dla typu ostatniej ukończonej szkoły.

Cena:

800,00 zł

szt.

Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży

Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży
Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży

Narzędzie składa się z 15 zabaw opisanych w podręczniku, oraz przygotowanych do ich przeprowadzenia pomocy. Wykorzystanie wybranych z zestawu zabaw w diagnozie dziecka pozwala na ocenę spójności systemu rodzinnego, czyli siły i jakości więzi uczuciowej pomiędzy członkami rodziny, hierarchii osób ważnych w życiu dziecka  oraz granic rodziny zewnętrznych i wewnętrznych (pomiędzy członkami rodziny). Na podstawie przebiegu zabaw wnioskować można o rodzajach problemów, których doświadcza dziecko oraz o ocenie zasobów członków rodziny do radzenia sobie w trudnych sytuacjach (w percepcji dziecka). W trakcie badania możliwe jest poznanie dziecięcej oceny kompetencji opiekuńczo-wychowawczych matki i ojca oraz stopnia zaspokojenia potrzeb dziecka przez każdego z rodziców.

Cena:

2 520,00 zł

szt.

Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)

Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)
Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)

Narzędzie jest przeznaczone dla pedagogów oraz psychologów i stanowi dopełnienie badania Skalą SB5, pozwalając na psychometryczną ocenę zachowań adaptacyjnych niezbędnych do niezależnego funkcjonowania. Narzędzie posiada pełną ogólnopolską normalizację i bardzo wysoką rzetelność pomiaru (0,97-0,99). Umożliwia ocenę funkcjonowania w sferach:

- motorycznej (motoryka duża, motoryka mała)

- poznawczej (rozwój mowy, rozumienie mowy, sfera pojęciowa)

- emocjonalno-społecznej (relacje społeczne, samoregulacja i samosterowanie, czas wolny)

- aktywności (jedzenie, ubieranie się, toaleta, higiena, życie codzienne i samodzielność, zdrowie i odpowiedzialność, pieniądze, szkoła i praca)

Test zalecany jest m.in. w procedurach diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Oprócz wyników dla każdej z powyższych sfer oraz poszczególnych podskal, test pozwala na obliczenie ogólnego ilorazu dojrzałości społecznej oraz wieku funkcjonalnego. Narzędzie jest oparte o System Wsparcia Diagnosty, który przelicza wyniki oraz generuje szczegółowe opisy wyników wraz z wykazem umiejętności/kompetencji wymagających wsparcia terapeutycznego. Czas badania (wywiad z rodzicem/opiekunem) to około 45 minut.
 

 

Cena:

2 400,00 zł

szt.

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - KAMRE2

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - KAMRE2
Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - KAMRE2

Kwestionariusz przeznaczony jest do pomiaru agresywności młodzieży ponadgimnazjalnej, w oparciu o pięć wymiarów: agresja bezpośrednia, agresja pośrednia, agresja werbalna, opozycyjność, drażliwość. Narzędzie składa się z podręcznika, arkuszy kwestionariusza oraz foliowego klucza do oceny odpowiedzi. Test przeznaczony jest do diagnozy poziomu agresywności u młodzieży ponadgimnazjalnej. W przypadku prowadzenia badań grupowych może być wykorzystywany jako narzędzie pomocne w konstruowaniu szkolnych programów profilaktycznych i wychowawczych. Narzędzie przeznaczone jest również do monitorowania poziomu agresywności w grupach klasowych. Testem mogą posługiwać się pedagodzy szkolni (przy ścisłej współpracy z psychologiem z poradni psychologiczno-pedagogicznej) oraz psycholodzy. Narzędzie rekomendowane w procedurach diagnozy w kierunku niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem, demoralizacji itp.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

460,00 zł

szt.

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - Reaktywność Emocjonalna KAMRE

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - Reaktywność Emocjonalna KAMRE
Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - Reaktywność Emocjonalna KAMRE

Kwestionariusz przeznaczony jest do pomiaru agresywności młodzieży gimnazjalnej, w oparciu o pięć wymiarów: Agresja bezpośrednia Agresja pośrednia Agresja werbalna Opozycyjność Drażliwość Narzędzie składa się z podręcznika, arkuszy kwestionariusza oraz foliowego klucza do oceny odpowiedzi. Test przeznaczony jest do diagnozy poziomu agresywności uczniów gimnazjów. W przypadku prowadzenia badań grupowych może być wykorzystywany jako narzędzie pomocne w konstruowaniu szkolnych programów profilaktycznych i wychowawczych. Narzędzie przeznaczone jest również do monitorowania poziomu agresywności w grupach klasowych. Testem mogą posługiwać się pedagodzy szkolni (przy ścisłej współpracy z psychologiem z poradni psychologiczno-pedagogicznej) oraz psycholodzy.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

460,00 zł

szt.

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR
Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem KRR jest narzędziem służącym do oceny relacji w podsystemie rodzeństwa. Można nim badać osoby w wieku 12–25 lat (normy stenowe). Nie ma ograniczeń w stosowaniu kwestionariusza dotyczących na typu rodziny, w której wychowuje się adolescent. Dzięki przeznaczeniu i swojej formie kwestionariusz stanowić może uzupełnienie już istniejących narzędzi, służących do oceny całego systemu rodzinnego, relacji w diadzie małżeńskiej (partnerskiej) lub relacji wewnątrzrodzinnych w poszczególnych diadach. Kwestionariusz składa się z trzech skal: 1) Spójność, 2) Komunikacja, 3) Rywalizacja.

 

Cena:

350,00 zł

szt.

Profil Zainteresowań Zawodowych dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych

Profil Zainteresowań Zawodowych dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych
Profil Zainteresowań Zawodowych dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych

Profil przeznaczony jest do oceny zainteresowań zawodowych ucznia o obniżonych możliwościach intelektualnych (inteligencja niższa niż przeciętna, pogranicze upośledzenia umysłowego, upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim). Narzędzie diagnozuje poziom nasilenia zainteresowań w obrębie następujących obszarów zawodowych: człowiek-człowiek, człowiek-przyroda, człowiek-technika, człowiek-estetyka. Test umożliwia diagnozę w oparciu o materiał słowny oraz graficzny.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

450,00 zł

szt.

Profil zainteresowań zawodowych PZZ

Profil zainteresowań zawodowych PZZ
Profil zainteresowań zawodowych PZZ

Profil zainteresowań zawodowych przeznaczony jest do jakościowej oceny zainteresowań zawodowych uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Został opracowany z myślą o doradcach zawodowych zatrudnionych w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Umożliwia ocenę zainteresowań zawodowych ucznia na dwóch poziomach szczegółowości. Pierwszy poziom oceny ogranicza się do wyróżnienia głównych grup zainteresowań ucznia spośród pięciu podstawowych: człowiek-człowiek; człowiek-technika; człowiek-przyroda; człowiek-dane i człowiek-obraz artystyczny. Drugi zaś poziom to pogłębiona ocena zainteresowań w obrębie danej grupy. Doradca może zatem ograniczyć się do wyłonienia głównej grupy zainteresowań ucznia (np. obszar zainteresowań: człowiek-człowiek) bądź dokonać bardziej szczegółowego rozróżnienia w obrębie danej grupy (np. zainteresowania handlowe, usługowe czy medyczne). Narzędzie z uwagi na jego charakter może być stosowane zarówno do badań indywidualnych jak i grupowych.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

350,00 zł

szt.

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

SB5 to powszechnie stosowany  na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2;0 do 69;11 lat (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną). Pełna skala IQ składa się z 10 podskal. Skala skrócona składa się z dwóch testów kierujących (ścieżek dojścia) – Serie/matryce oraz Słownik. Skali skróconej SB5 można używać m.in. do badań neuropsychologicznych, gdzie dodatkowo stosuje się inne baterie testów uzupełniające pomiar wykonany z zastosowaniem SB5. 

 

 

Cena:

5 400,00 zł

szt.

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.

Cena:

550,00 zł

szt.

Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2

Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2
Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2

Test Uczenia się i Pamięci TOMAL-2 jest narzędziem pozwalającym ocenić poziom funkcjonowania różnych obszarów pamięci oraz wskazać na obecność ewentualnych deficytów lub prawdopodobnych uszkodzeń na poziomie neurologicznym. Narzędzie to ma szerokie zastosowanie zarówno w diagnozie uczniów z trudnościami w uczeniu się jak i w diagnozie dorosłych, u których obserwuje się zaburzenia pamięci. Uzyskane wyniki pozwalają na stworzenie profilu funkcjonowania poszczególnych obszarów pamięci, czynników złożonych, deficytów w koncentracji uwagi, a także obliczenie współczynnika uczenia się. Na podstawie analizy danych uzyskanych w badaniu specjaliści mogą zaprojektować oddziaływania interwencyjne, a kolejne badania umożliwiają weryfikację skuteczności podjętej terapii.

Narzędzie jest oparte o System Wsparcia Diagnosty, który przelicza wyniki oraz generuje szczegółowe opisy wyników. Czas badania to około 30 minut (bądź ok 60 minut w przypadku badania rozszerzonego).
 

Test w przedsprzedaży dla psychologów klinicznych. Wysyłka nastąpi w drugiej połowie grudnia. 

 

Cena:

3 600,00 zł

szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR)

Test Relacji Rodzinnych (TRR)
Test Relacji Rodzinnych (TRR)

 

Test Relacji Rodzinnych służy do badania dzieci w wieku 6–14 lat, przy czym uwzględniono w nim wersję dla dzieci młodszych (6–9 lat) i wersję dla dzieci starszych (10–14 lat). Narzędzie pozwala uzyskać informacje o formie relacji w rodzinie (struktura rodziny) oraz jakości relacji pomiędzy jej członkami (stosunki uczuciowe w rodzinie). Badanie składa się z dwóch części, z których każda może być również przeprowadzona niezależnie – uzyskujemy wówczas informacje o jednym z aspektów funkcjonowania rodziny (forma lub jakość relacji). Badanie indywidualne przeprowadzane Testem Relacji Rodzinnych może być wykorzystywane w diagnostyce. Badanie grupowe natomiast, w którym bierze udział cała rodzina, budując model rodziny i określając jego strukturę (tylko I część badania), stanowić może narzędzie wykorzystywane w terapii rodzinnej do obserwacji relacji, komunikacji, procesu podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów, a także do oceny efektywności procesu terapeutycznego.

Test składa się z zestawu figurek symbolizujących członków rodziny, zestawu wiadomości SMS (komunikatów wysyłanych poszczególnym członkom rodziny), dwóch "smartfonów" z których dziecko wysyła wiadomości, planszy służącej do rozmieszczenia poszczególnych osób oraz klocków, służących do oznaczania hierarchii w rodzinie. Zestaw testowy zawiera ponadto podręcznik oraz protokoły badania. 

Cena:

1 600,00 zł

szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania
Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

 

Zestaw protokołów badania do Testu Relacji Rodzinnych. W skład zestawu wchodzi 15 protokołów dla dzieci młodszych oraz 15 protokołów dla dzieci starszych.

Cena:

102,00 zł

szt.

Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN

Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN
Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN
  • autorzy: Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke, Paweł Jurek, Michał Olech, Elżbieta Karpińska
  • kategoria narzędzia: TP
  • sposób badania: badanie indywidualne
  • diagnozowany obszar: diagnoza nastawienia do nauki
  • grupa wiekowa: 14;00-19;11(30)
  • użytkownicy: psycholodzy, psychoterapeuci, pedagodzy z wykształceniem podyplomowym w zakresie psychologii edukacji, psychologii dzieci i młodzieży, psychologii wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, psychologii klinicznej; doradcy zawodowi
  • w zestawie: podręcznik, komplet protokołów, klucze

 

WKN to narzędzie mierzące siedem kluczowych obszarów nastawienia i sposobu myślenia, które wspierają skuteczne działanie, oraz trzy obszary utrudniające uczniom osiąganie wyznaczonych celów.

  • Obszary wspierające skuteczne działanie:
    1. Poczucie samokontroli
    2. Ocena własnego potencjału
    3. Poczucie własnej skuteczności
    4. Motywacja osiągnięć
    5. Otwartość poznawcza
    6. Pozytywność
    7. Wewnętrzne umiejscowienie kontroli
  • Obszary utrudniające osiąganie celów:
    1. Zewnętrzne umiejscowienie kontroli
    2. Uleganie emocjom
    3. Przekonania ograniczające rozwój

Kwestionariusz ten znajduje zastosowanie w diagnozie zarówno indywidualnej, jak i grupowej. W diagnozie indywidualnej służy do oceny przyczyn trudności w nauce, gdy nie wynikają one z czynników poznawczych a mogą mieć charakter emocjonalno-motywacyjny.

Uzyskany profil wyników umożliwia zaplanowanie oddziaływań terapeutycznych oraz określenie rodzaju niezbędnego wsparcia psychologicznego. Wykorzystanie go w diagnozie zespołu klasowego pozwala zidentyfikować te przekonania uczniów, które stanowią przeszkodę w budowaniu ich zaangażowania w naukę szkolną i rozwijania pożądanych kompetencji. Wiedza na ten temat umożliwia trafne i precyzyjne określenie działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

WKN znajduje również zastosowanie w doradztwie edukacyjno-zawodowym. Narzędzie w rękach doświadczonego doradcy może stanowić istotną pomoc w procesie planowania dalszej edukacji i kariery zawodowej.

 

Cena:

630,00 zł

szt.
  • nowość
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl