diagnoza dziecka w wieku szkolnym

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

SB5 to powszechnie stosowany  na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2;0 do 69;11 lat (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną). Pełna skala IQ składa się z 10 podskal. Skala skrócona składa się z dwóch testów kierujących (ścieżek dojścia) – Serie/matryce oraz Słownik. Skali skróconej SB5 można używać m.in. do badań neuropsychologicznych, gdzie dodatkowo stosuje się inne baterie testów uzupełniające pomiar wykonany z zastosowaniem SB5. 

 

 

Cena:

5 600,00 zł

szt.

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG
Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG jest narzędziem diagnostycznym służącym do oceny przebiegu czynności grafomotorycznych oraz analizy próbek pisma i wzorów literopodobnych w oparciu o normy psychometryczne. Narzędzie opracowane zostało na bazie funkcjonującego w praktyce diagnostycznej Profilu Sprawności Grafomotorycznych. Autorki SOSG wykorzystując materiał egzemplifikacyjny PSG opracowały szczegółowe, rozszerzone kryteria oceny wytworów grafomotorycznych i oparły je o wskaźniki ilościowe. Tym samym możliwe stało się odniesienie wyników uzyskiwanych przez badanych uczniów do norm. 

Skala przeznaczona jest dla psychologów, pedagogów oraz logopedów. Posługiwanie się skalą nie wymaga dodatkowego przeszkolenia. 

Skala charakteryzuje się trafnością i rzetelnością na poziomie wymaganym od tego typu narzędzi. Trafność SOSG oceniono w zakresie spójności wewnętrznej, trafności czynnikowej (CFI 0,991 - 1,000) oraz kryterialnej (związek wyników SOSG z formalnym rozpoznaniem dysgrafii). Rzetelność skali oceniono analizując zgodność ocen wytworów dokonywanych przez niezależnych sędziów kompetentnych (Kappa = 0,708, p<0,05). 

Głównym obszarem diagnostycznym gdzie skala może znaleźć swoje zastosowanie jest diagnoza dysgrafii.

Cena:

430,00 zł

szt.

Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły SRD6

Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły SRD6
Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły SRD6

Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły (SRD-6) jest metodą umożliwiającą dokonywanie wstępnej oceny ewentualnego zagrożenia wystąpieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu na progu szkoły. Zaletą proponowanej metody jest jej forma, która umożliwia dokonanie oceny i opracowanie wyników w bardzo krótkim czasie, do 10 minut.  Funkcje oceniane za pomocą narzędzia: motoryka mała, motoryka duża, funkcje wzrokowe, funkcje językowe – percepcja, funkcje językowe – ekspresja, uwaga. Narzędzie ma postać kwestionariuszową.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.

Cena:

550,00 zł

szt.

Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18

Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18
Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18

Bateria przeznaczona jest do psychologicznej i pedagogicznej diagnozy rozwojowych (specyficznych) zaburzeń czytania (dysleksja) u uczniów w wieku 6-18 lat. Jest przeznaczona do opisu mocnych i słabych stron w zakresie funkcji poznawczych ważnych w procesie uczenia się. Na tej podstawie można wnioskować, jak konkretne deficyty mogą warunkować trudności w rozwijaniu konkretnych kompetencji. Narzędzie – ze względu na konstrukcję, zakres badanych funkcji i umiejętności oraz leżące u jego podstaw podstawy teoretyczne – stanowi doskonałe uzupełnienie badania inteligencji Skalą Inteligencji Stanford- Binet 5 w procesie kompleksowej oceny przyczyn trudności szkolnych. Z tego powodu jest rekomendowane w diagnozie rozwojowych zaburzeń uczenia się, w szczególności dysleksji rozwojowej. Uzyskane wyniki mogą również pomóc w różnicowaniu, czy obserwowane trudności wynikają z deficytów wybranych funkcji poznawczych, czy też u ich podłoża leżą czynniki pozapoznawcze, np. środowiskowe bądź emocjonalno-motywacyjne.

Konstrukcja prezentowanego narzędzia sprawia, że może ono być stosowane w wielu kontekstach, zarówno w ramach systemu edukacji, jak i w ochronie zdrowia. Szeroki zakres grup wiekowych objętych narzędziem oraz wielość wskaźników pozwalają również na użycie narzędzia w badaniach naukowych.

Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych (SB6/18) składa się z 18 podskal zgrupowanych w sześć skal:

I. Przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne

II. Przetwarzanie słuchowo-językowe

III. Tempo przetwarzania

IV. Pamięć długotrwała

V. Wiedza

VI. Czytanie i pisanie

Bateria pozwala również wyliczyć wynik globalny - iloraz zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych IZPUS, który istotnie różnicuje uczniów z dysleksją oraz z niepełnosprawnością intelektualną na tle populacji ogólnej. 

Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Diagności posiadający uprawnienia na tzw. gdańskie baterie testów (7/9, 10/12, 13/15, 16+) posiadają automatycznie uprawnienia do posługiwania się Baterią SB6/18. 

 

Cena:

2 800,00 zł

szt.
  • nowość

Test czytania głośnego - Dom Marka. [DM]

Test czytania głośnego - Dom Marka. [DM]
Test czytania głośnego - Dom Marka. [DM]

Test jest przeznaczony do diagnozy umiejętności czytania głośnego uczniów kończących pierwszy rok nauki czytania. Test przeznaczony jest do badań indywidualnych. Umożliwia diagnozę poziomu umiejętności czytania rozumianej jako tempo, technika i poprawność czytania głośnego. Pozwala również na ocenę poziomu rozumienia czytanego tekstu. Test, wraz ze Skalą Ryzyka Dysleksji M. Bogdanowicz, zalecany w przypadku przesiewowych badań pod kątem diagnozy specyficznych trudności w czytaniu, zarówno w warunkach szkolnych jak i w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.

Test Kompetencji Komunikacyjnej TKK

Test Kompetencji Komunikacyjnej TKK
Test Kompetencji Komunikacyjnej TKK

TKK jest testem badającym kompetencję/sprawność językową i komunikacyjną. Pozwala na globalną ocenę: 1. rozumienia tekstu, 2. słownika i słowotwórstwa, 3. gramatyki, 4. umiejętności korygowania błędów semantycznych i gramatycznych, 5. tworzenia aktów mowy w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, 6. umiejętności konwersacyjnych. Jest przeznaczony do badania dzieci szkolnych w wieku 7–15 lat. Umożliwia wykreślenie profilu kompetencji komunikacyjnej dziecka, który stanowi podstawę postępowania stymulacyjno-terapeutycznego. Procedura badania jest dostosowana do wieku dziecka. Badania towarzyszące normalizacji wskazują na wysoką rzetelność i trafność TKK.

Cena:

460,00 zł

szt.

Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2

Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2
Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2

Test Uczenia się i Pamięci TOMAL-2 jest narzędziem pozwalającym ocenić poziom funkcjonowania różnych obszarów pamięci oraz wskazać na obecność ewentualnych deficytów lub prawdopodobnych uszkodzeń na poziomie neurologicznym. Narzędzie to ma szerokie zastosowanie zarówno w diagnozie uczniów z trudnościami w uczeniu się jak i w diagnozie dorosłych, u których obserwuje się zaburzenia pamięci. Uzyskane wyniki pozwalają na stworzenie profilu funkcjonowania poszczególnych obszarów pamięci, czynników złożonych, deficytów w koncentracji uwagi, a także obliczenie współczynnika uczenia się. Na podstawie analizy danych uzyskanych w badaniu specjaliści mogą zaprojektować oddziaływania interwencyjne, a kolejne badania umożliwiają weryfikację skuteczności podjętej terapii.

Narzędzie jest oparte o System Wsparcia Diagnosty, który przelicza wyniki oraz generuje szczegółowe opisy wyników. Czas badania to około 30 minut (bądź ok 60 minut w przypadku badania rozszerzonego).
 

 

Test w przedsprzedaży dla psychologów klinicznych. Szkolenia dla nie-klinicystów rozpoczną się w lutym. 

 

Cena:

3 600,00 zł

szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR)

Test Relacji Rodzinnych (TRR)
Test Relacji Rodzinnych (TRR)

 

Test Relacji Rodzinnych służy do badania dzieci w wieku 6–14 lat, przy czym uwzględniono w nim wersję dla dzieci młodszych (6–9 lat) i wersję dla dzieci starszych (10–14 lat). Narzędzie pozwala uzyskać informacje o formie relacji w rodzinie (struktura rodziny) oraz jakości relacji pomiędzy jej członkami (stosunki uczuciowe w rodzinie). Badanie składa się z dwóch części, z których każda może być również przeprowadzona niezależnie – uzyskujemy wówczas informacje o jednym z aspektów funkcjonowania rodziny (forma lub jakość relacji). Badanie indywidualne przeprowadzane Testem Relacji Rodzinnych może być wykorzystywane w diagnostyce. Badanie grupowe natomiast, w którym bierze udział cała rodzina, budując model rodziny i określając jego strukturę (tylko I część badania), stanowić może narzędzie wykorzystywane w terapii rodzinnej do obserwacji relacji, komunikacji, procesu podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów, a także do oceny efektywności procesu terapeutycznego.

Test składa się z zestawu figurek symbolizujących członków rodziny, zestawu wiadomości SMS (komunikatów wysyłanych poszczególnym członkom rodziny), dwóch "smartfonów" z których dziecko wysyła wiadomości, planszy służącej do rozmieszczenia poszczególnych osób oraz klocków, służących do oznaczania hierarchii w rodzinie. Zestaw testowy zawiera ponadto podręcznik oraz protokoły badania. 

Cena:

1 800,00 zł

szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania
Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

 

Zestaw protokołów badania do Testu Relacji Rodzinnych. W skład zestawu wchodzi 15 protokołów dla dzieci młodszych oraz 15 protokołów dla dzieci starszych.

Cena:

147,00 zł

szt.

Test Uczenia się Słuchowego TUS

Test Uczenia się Słuchowego TUS
Test Uczenia się Słuchowego TUS

Uczenie się słuchowe jest jedną z bardziej znaczących kompetencji wykorzystywanych w procesie edukacji dzieci. Jak wskazują badania, warunkuje ona nie tylko nabywanie wiedzy, ale również zachowanie dziecka w szkole. Pozwala ono na aktywne uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych, korzystanie z materiału opracowywanego na lekcjach, ale również na budowanie prawidłowych relacji interpersonalnych. Ocena słuchowego uczenia się pozwala nie tylko na wsparcie diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych, lecz także wspiera planowanie oddziaływań terapeutycznych i dydaktycznych. Prezentowane narzędzie pozwala na psychometryczną ocenę procesu uczenia się, jak i na jakościową ocenę przebiegu tego procesu. Autorki założyły, iż istotne w procesie diagnozy funkcjonalnej jest nie tyko ustalenie poziomu uczenia się słuchowego. Warto zwrócić uwagę również na dynamikę, jakość oraz zastosowane techniki czy strategie pamięciowe. Zaleca się stosowanie prezentowanego testu podczas diagnostyki funkcjonalnej trudności szkolnych, trudności z zachowaniem czy trudności w zakresie nawiązywania prawidłowych relacji interpersonalnych. Pozwala on na kompleksową ocenę procesu uczenia się słuchowego.

Cena:

380,00 zł

szt.

Testy cichego czytania dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych TCC

Testy cichego czytania dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych TCC
Testy cichego czytania dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych TCC

Test przeznaczony jest do badań indywidualnych uczniów klas IV, V i VI szkoły podstawowej, u których zauważono trudności w czytaniu bądź też uogólnione problemy z nauką i sprostaniem stawianym w szkole wymaganiom. Narzędzie to umożliwia ocenę poziomu rozumienia samodzielnie czytanego tekstu. Test został znormalizowany na ogólnopolskiej próbie uczniów klas IV, V i VI. Zestaw testowy składa się z podręcznika wraz z instrukcjami testowymi, protokołu badania oraz trzech kart pracy dla uczniów (odpowiednio dla każdego poziomu).

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.

Zestaw metod diagnozy lateralizacji

Zestaw metod diagnozy lateralizacji
Zestaw metod diagnozy lateralizacji

Opracowanie zawiera zestawienie oraz opis kilkunastu prób oceny dominacji oka, ręki oraz nogi przydatnych w procesie określania formuły lateralizacji u dzieci. Integralną część opracowania stanowi zestaw pomocy testowych niezbędnych do wykonania wspomnianych prób diagnostycznych.

 

Cena:

250,00 zł

szt.

Zestaw sprawdzianów polonistycznych dla PPP. Szkoła podstawowa

Zestaw sprawdzianów polonistycznych dla PPP. Szkoła podstawowa
Zestaw sprawdzianów polonistycznych dla PPP. Szkoła podstawowa

Narzędzie składa się z zestawu 11 sprawdzianów weryfikujących zakres posiadanych przez ucznia wiadomości i umiejętności szkolnych z obszaru edukacji polonistycznej. Pierwszy sprawdzian pozwala na ocenę wiadomości i umiejętności obejmujących okres edukacji wczesnoszkolnej (klasy I-III), a kolejne dziesięć sprawdzianów obejmuje poszczególne semestry klas IV-VIII. Każdy sprawdzian posiada klucz umożliwiający szybka ocenę odpowiedzi, tabele ilustrujące które elementy postawy programowej weryfikowane są przez poszczególne zadania. Ponadto istotnym elementem sprawdzianów jest tabela umożliwiająca odniesienie wyniku uzyskanego przez ucznia do szkolnej skali ocen. 

Narzędzie wypełnia istotną lukę w instrumentarium diagnostyki pedagogicznej pozwalając na standaryzowany pomiar wiadomości i umiejętności realizowanych w toku kształcenia ogólnego. 

 

Cena:

625,00 zł

szt.

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.

Narzędzie opracowane w oparciu o aktualną podstawę programową. Umożliwia pomiar umiejętności szkolnych z zakresu matematyki i składa się z sześciu zestawów sprawdzianów obejmujących poszczególne semestry klasy I, II i III oraz jednego zestawu obejmującego przekrojowo cały etap edukacji wczesnoszkolnej (sprawdzian III/IV). Narzędzie przeznaczone jest do diagnozy profesjonalnej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz innego typu instytucjach i ośrodkach zajmujących się diagnozą psychologiczno-pedagogiczną (m.in. OZSS).

Do każdego sprawdzianu opracowano szczegółowe kryteria oceny (łącznie z przeliczeniem na ocenę szkolną) oraz tabele pozwalające na szczegółowe określenie tematów (działów) wymagających u ucznia ugruntowania (zaległości programowe). Tabele te są niezwykle przydatne podczas konstruowania opinii i zaleceń dla szkoły.

Narzędzie nie wymaga przeszkolenia. 

W przypadku wykorzystania wszystkich arkuszy istnieje możliwość ich dokupienia osobno.

UWAGA: Komplet składa się z podręcznika testowego wraz z kluczami oceny i tabelami interpretacji wyników oraz arkuszy testowych. Zakupienie zestawu samych tylko arkuszy nie daje w rezultacie kompletnego narzędzia. Osobno sprzedawane arkusze służą jedynie do uzupełniania uprzednio zakupionego kompletu.

 

Cena:

609,00 zł

szt.

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII

Narzędzie opracowane w oparciu o aktualną podstawę programową. Umożliwia pomiar umiejętności szkolnych z zakresu matematyki i składa się z czternastu zestawów sprawdzianów obejmujących poszczególne semestry klasy IV, V, VI, VII i VIII. Narzędzie przeznaczone jest do diagnozy profesjonalnej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz innego typu instytucjach i ośrodkach zajmujących się diagnozą psychologiczno-pedagogiczną (m.in. OZSS).

Do każdego sprawdzianu opracowano szczegółowe kryteria oceny (łącznie z przeliczeniem na ocenę szkolną) oraz tabele pozwalające na szczegółowe określenie tematów (działów) wymagających u ucznia ugruntowania (zaległości programowe). Tabele te są niezwykle przydatne podczas konstruowania opinii i zaleceń dla szkoły.

Narzędzie nie wymaga przeszkolenia. 

W przypadku wykorzystania wszystkich arkuszy istnieje możliwość ich dokupienia osobno.

UWAGA: Komplet składa się z podręcznika testowego wraz z kluczami oceny i tabelami interpretacji wyników oraz arkuszy testowych. Zakupienie zestawu samych tylko arkuszy nie daje w rezultacie kompletnego narzędzia. Osobno sprzedawane arkusze służą jedynie do uzupełniania uprzednio zakupionego kompletu.

 

Cena:

800,00 zł

szt.

Znormalizowane Sprawdziany Znajomości Zasad Ortograficznych dla uczniów klas II-VI

Znormalizowane Sprawdziany Znajomości Zasad Ortograficznych dla uczniów klas II-VI
Znormalizowane Sprawdziany Znajomości Zasad Ortograficznych dla uczniów klas II-VI

Narzędzie składa się z dwóch zestawów zadań opracowanych dla uczniów klasy II i III oraz klas IV-VI. Każdy zestaw składa się z szeregu zadań weryfikujących znajomość poszczególnych aspektów polskiej ortografii. Sprawdzana jest teoretyczna znajomość zasad ortograficznych, jak również umiejętność przyporządkowywania ich do pisowni danego wyrazu. Diagnozowany uczeń ma szansę wykazać się rozumieniem poszczególnych zasad ortograficznych oraz umiejętnością ich stosowania. Zakres treściowy zadań został opracowany w oparciu o wytyczne podstawy programowej nauczania języka polskiego w szkole podstawowej oraz w oparciu o wybrane programy nauczania języka polskiego, dopuszczone do użytku szkolnego przez MEN.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl