![](/libraries/images/1px.gif)
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Bateria diagnozy funkcji poznawczych - wersja skrócona. PU1 LITE.
![Bateria diagnozy funkcji poznawczych - wersja skrócona. PU1 LITE.](/environment/cache/images/300_300_productGfx_741/PU1-LITE.jpg)
UWAGA: W przypadku diagnostów niebędących psychologami wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem.
Bateria przeznaczona jest do diagnozy funkcji poznawczych istotnie zaangażowanych w naukę szkolną. Narzędzie składa się z zestawu 10 testów podzielonych na trzy główne obszary diagnostyczne:
- uwaga, - pamięć robocza, - funkcje wykonawcze.
Bateria składa się z testów w wersji tradycyjnej. Normy do testu opracowano dla uczniów w wieku 10;0-12;11(30) na podstawie ogólnopolskich badań normalizacyjnych.
- autorzy: Aneta R. Borkowska, Urszula Sajewicz-Radtke, Małgorzata Lipowska, Dorota Kalka, Bartosz M. Radtke
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: diagnoza: uwagi, pamięci roboczej i funkcji wykonawczych
- grupa wiekowa: 10;00-12;11(30), normy stenowe
- użytkownicy: psycholodzy, neuropsycholodzy, pedagodzy - wymagane szkolenie
Bateria diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R
![Bateria diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R](/environment/cache/images/300_300_productGfx_886/874.jpg)
Narzędzie przeznaczone jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne, przetwarzanie słuchowo-językowe, tempo przetwarzania, sprawność motoryki małej, ocenę motoryki dużej, rozwój poznawczy i społeczno-emocjonalny.
UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem.
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci ośmioletnich - wersja skrócona. BATERIA-8S
![Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci ośmioletnich - wersja skrócona. BATERIA-8S](/environment/cache/images/300_300_productGfx_664/8S.jpg)
Bateria przeznaczona jest do przesiewowej diagnozy ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ośmioletnich. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy szkolni. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym); funkcje słuchowo-językowe (w tym: słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); czytanie i pisanie.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus
![Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus](/environment/cache/images/300_300_productGfx_639/B16.jpg)
UWAGA: Już niebawem premiera Baterii 6/18! Szczegóły: tutaj
Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów powyżej 16 roku życia (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego (uprawnia szkolenie z Baterii-GIM). Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (koordynacja wzrokowo-ruchowa, organizacja percepcyjna; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym); funkcje słuchowo-językowe (w tym: słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); tempo nazywania. Obok diagnozy funkcji narzędzie umożliwia również pomiar czytania (ciche, głośne, dekodowanie) i pisania (poprawność ortograficzna, ekspresja pisemna). Narzędzie posiada normy dla uczniów liceów ogólnokształcących, techników i szkół zawodowych. W przypadku osób dorosłych stosujemy normy dla typu ostatniej ukończonej szkoły.
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat - wersja skrócona. BATERIA-10/12S
![Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat - wersja skrócona. BATERIA-10/12S](/environment/cache/images/300_300_productGfx_663/1012S.jpg)
Bateria przeznaczona jest do wstępnej diagnozy specyficznych trudności w czytaniu u dzieci w wieku 10-12 lat. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy szkolni. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym); funkcje słuchowo-językowe (w tym: słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna).
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat. BATERIA-10/12
![Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat. BATERIA-10/12](/environment/cache/images/300_300_productGfx_18cd11a31433ff7da76822a6f31dcddb.jpg)
NAKŁAD WYCZERPANY
JEST JUŻ DOSTĘPNA - BATERIA 6/18! (KLIKNIJ TUTAJ)
750,00 zł
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15
![Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15](/environment/cache/images/300_300_productGfx_688/1315.jpg)
NAKŁAD WYCZERPANY
JEST JUŻ DOSTĘPNA - BATERIA 6/18! (KLIKNIJ TUTAJ)
750,00 zł
Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich - WERSJA SKRÓCONA. BATERIA-5/6S
![Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich - WERSJA SKRÓCONA. BATERIA-5/6S](/environment/cache/images/300_300_productGfx_669/56S.jpg)
Bateria przeznaczona jest do wstępnej psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przesiewowej rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się psycholodzy, pedagodzy i nauczyciele terapeuci zatrudnieni w szkołach i przedszkolach. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: funkcje wzrokowo-przestrzenne, funkcje słuchowo-językowe, orientację w przestrzeni, sprawność motoryki małej, sprawność motoryki dużej, rozwój umiejętności samoobsługowych, zdolność do kontroli emocji, rozwój społeczny, rozwój poznawczy.
UWAGA PROSIMY O UWAŻNOŚĆ PRZY SKŁADANIU ZAMÓWIEŃ - TO JEST BATERIA SKRÓCONA - WERSJA "S" - "SKRÓCONA" A NIE "R" - "REWIZJA"
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Klucz foliowy ułatwiający ocenę testów badających funkcje wzrokowo-przestrzenne
![Klucz foliowy ułatwiający ocenę testów badających funkcje wzrokowo-przestrzenne](/environment/cache/images/300_300_productGfx_670/KLUCZ.jpg)
Niewerbalny Test Sortowania Kart Stroopa NSCST - Protokoły badania
![Niewerbalny Test Sortowania Kart Stroopa NSCST - Protokoły badania](/environment/cache/images/300_300_productGfx_826/300_300_productGfx_668.jpg)
Zawiera 25 egzemplarzy protokołów badania
PU1 LITE - Komplet protokołów ( 25 sztuk )
![PU1 LITE - Komplet protokołów ( 25 sztuk )](/environment/cache/images/300_300_productGfx_796/300_300_productGfx_741.jpg)
Komplet 25 egzemplarzy protokołów badania wraz z arkuszami dla badanego
Sortowanie Kart dla Dzieci SKD
![Sortowanie Kart dla Dzieci SKD](/environment/cache/images/300_300_productGfx_593/a-SKD.jpg)
Narzędzie służy do pomiaru funkcji wykonawczych u dzieci między 3. a 11. rokiem życia, ze szczególnym uwzględnieniem procesów kontroli hamowania. Obniżenie sprawności wykonawczych towarzyszy takim zaburzeniom, jak m.in.: zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD), zaburzenia zachowania, depresja, zaburzenia obsesyjno -kompulsyjne, schizofrenia, zaburzenia uczenia się (w szczególności dyskalkulia). Narzędzie rekomendowane w psychologicznej, funkcjonalnej diagnozie ww. zaburzeń oraz gotowości szkolnej. SKD składa się z dwóch wersji (standardowa i równoległa), co umożliwia częste badanie dziecka, kluczowe w ocenie postępów terapeutycznych. Narzędzie jest przeznaczone dla psychologów i nie wymaga szkolenia.
Sortowanie Kart dla Dzieci SKD. Komplet protokołów
![Sortowanie Kart dla Dzieci SKD. Komplet protokołów](/environment/cache/images/300_300_productGfx_594/a-SKD.jpg)
Komplet protokołów badania obejmuje 25 egzemplarzy.
Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18
![Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18](/environment/cache/images/300_300_productGfx_888/SB618.jpg)
Bateria przeznaczona jest do psychologicznej i pedagogicznej diagnozy rozwojowych (specyficznych) zaburzeń czytania (dysleksja) u uczniów w wieku 6-18 lat. Jest przeznaczona do opisu mocnych i słabych stron w zakresie funkcji poznawczych ważnych w procesie uczenia się. Na tej podstawie można wnioskować, jak konkretne deficyty mogą warunkować trudności w rozwijaniu konkretnych kompetencji. Narzędzie – ze względu na konstrukcję, zakres badanych funkcji i umiejętności oraz leżące u jego podstaw podstawy teoretyczne – stanowi doskonałe uzupełnienie badania inteligencji Skalą Inteligencji Stanford- Binet 5 w procesie kompleksowej oceny przyczyn trudności szkolnych. Z tego powodu jest rekomendowane w diagnozie rozwojowych zaburzeń uczenia się, w szczególności dysleksji rozwojowej. Uzyskane wyniki mogą również pomóc w różnicowaniu, czy obserwowane trudności wynikają z deficytów wybranych funkcji poznawczych, czy też u ich podłoża leżą czynniki pozapoznawcze, np. środowiskowe bądź emocjonalno-motywacyjne.
Konstrukcja prezentowanego narzędzia sprawia, że może ono być stosowane w wielu kontekstach, zarówno w ramach systemu edukacji, jak i w ochronie zdrowia. Szeroki zakres grup wiekowych objętych narzędziem oraz wielość wskaźników pozwalają również na użycie narzędzia w badaniach naukowych.
Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych (SB6/18) składa się z 18 podskal zgrupowanych w sześć skal:
I. Przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne
II. Przetwarzanie słuchowo-językowe
III. Tempo przetwarzania
IV. Pamięć długotrwała
V. Wiedza
VI. Czytanie i pisanie
Bateria pozwala również wyliczyć wynik globalny - iloraz zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych IZPUS, który istotnie różnicuje uczniów z dysleksją oraz z niepełnosprawnością intelektualną na tle populacji ogólnej.
Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Diagności posiadający uprawnienia na tzw. gdańskie baterie testów (7/9, 10/12, 13/15, 16+) posiadają automatycznie uprawnienia do posługiwania się Baterią SB6/18.
Test Fluencji Słownej (TFS)
![Test Fluencji Słownej (TFS)](/environment/cache/images/300_300_productGfx_816/TFS.jpg)
- autorzy: Barbara Gawda, Ewa M. Szepietowska
- kategoria narzędzia: TP
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: płynność słowna
- grupa wiekowa: 18+
- użytkownicy: psycholodzy
- wydanie: pierwsze (2021)
Test Fluencji Słownej (TFS) jest prostym, krótkim narzędziem składającym się z pięciu zadań podstawowych oraz dwóch zadań dodatkowych. TFS jest przeznaczony do badania osób dorosłych i został zwalidowany w grupie 2367 osób (w tym 598 osób z różnych grup klinicznych). Test Fluencji Słownej charakteryzuje się wysoką rzetelnością. Jest także trafnym i czułym narzędziem do pomiaru funkcji poznawczych; pozwala na zróżnicowanie zarówno znaczących, jak i subtelnych deficytów w zakresie szeregu funkcji, takich jak: uwaga, pamięć semantyczna, pamięć robocza, funkcje wykonawcze, myślenie abstrakcyjne czy inteligencja werbalna.
Narzędzie składa się z podręcznika i kompletu protokołów badania (25 szt.)
Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2
![Test Pamięci i Uczenia się TOMAL-2](/environment/cache/images/300_300_productGfx_893/Zrzut-ekranu-2024-11-21-o-12.11.03.png)
Test Uczenia się i Pamięci TOMAL-2 jest narzędziem pozwalającym ocenić poziom funkcjonowania różnych obszarów pamięci oraz wskazać na obecność ewentualnych deficytów lub prawdopodobnych uszkodzeń na poziomie neurologicznym. Narzędzie to ma szerokie zastosowanie zarówno w diagnozie uczniów z trudnościami w uczeniu się jak i w diagnozie dorosłych, u których obserwuje się zaburzenia pamięci. Uzyskane wyniki pozwalają na stworzenie profilu funkcjonowania poszczególnych obszarów pamięci, czynników złożonych, deficytów w koncentracji uwagi, a także obliczenie współczynnika uczenia się. Na podstawie analizy danych uzyskanych w badaniu specjaliści mogą zaprojektować oddziaływania interwencyjne, a kolejne badania umożliwiają weryfikację skuteczności podjętej terapii.
Narzędzie jest oparte o System Wsparcia Diagnosty, który przelicza wyniki oraz generuje szczegółowe opisy wyników. Czas badania to około 30 minut (bądź ok 60 minut w przypadku badania rozszerzonego).
Test w przedsprzedaży dla psychologów klinicznych. Szkolenia dla nie-klinicystów rozpoczną się w lutym.
Test Uczenia się Słuchowego TUS
![Test Uczenia się Słuchowego TUS](/environment/cache/images/300_300_productGfx_de4f7980286bc6a722cc53ebe298e6b7.jpg)
Uczenie się słuchowe jest jedną z bardziej znaczących kompetencji wykorzystywanych w procesie edukacji dzieci. Jak wskazują badania, warunkuje ona nie tylko nabywanie wiedzy, ale również zachowanie dziecka w szkole. Pozwala ono na aktywne uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych, korzystanie z materiału opracowywanego na lekcjach, ale również na budowanie prawidłowych relacji interpersonalnych. Ocena słuchowego uczenia się pozwala nie tylko na wsparcie diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych, lecz także wspiera planowanie oddziaływań terapeutycznych i dydaktycznych. Prezentowane narzędzie pozwala na psychometryczną ocenę procesu uczenia się, jak i na jakościową ocenę przebiegu tego procesu. Autorki założyły, iż istotne w procesie diagnozy funkcjonalnej jest nie tyko ustalenie poziomu uczenia się słuchowego. Warto zwrócić uwagę również na dynamikę, jakość oraz zastosowane techniki czy strategie pamięciowe. Zaleca się stosowanie prezentowanego testu podczas diagnostyki funkcjonalnej trudności szkolnych, trudności z zachowaniem czy trudności w zakresie nawiązywania prawidłowych relacji interpersonalnych. Pozwala on na kompleksową ocenę procesu uczenia się słuchowego.