Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Test Kompetencji Komunikacyjnej TKK
TKK jest testem badającym kompetencję/sprawność językową i komunikacyjną. Pozwala na globalną ocenę: 1. rozumienia tekstu, 2. słownika i słowotwórstwa, 3. gramatyki, 4. umiejętności korygowania błędów semantycznych i gramatycznych, 5. tworzenia aktów mowy w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, 6. umiejętności konwersacyjnych. Jest przeznaczony do badania dzieci szkolnych w wieku 7–15 lat. Umożliwia wykreślenie profilu kompetencji komunikacyjnej dziecka, który stanowi podstawę postępowania stymulacyjno-terapeutycznego. Procedura badania jest dostosowana do wieku dziecka. Badania towarzyszące normalizacji wskazują na wysoką rzetelność i trafność TKK.
Sortowanie Kart dla Dzieci SKD
Narzędzie służy do pomiaru funkcji wykonawczych u dzieci między 3. a 11. rokiem życia, ze szczególnym uwzględnieniem procesów kontroli hamowania. Obniżenie sprawności wykonawczych towarzyszy takim zaburzeniom, jak m.in.: zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD), zaburzenia zachowania, depresja, zaburzenia obsesyjno -kompulsyjne, schizofrenia, zaburzenia uczenia się (w szczególności dyskalkulia). Narzędzie rekomendowane w psychologicznej, funkcjonalnej diagnozie ww. zaburzeń oraz gotowości szkolnej. SKD składa się z dwóch wersji (standardowa i równoległa), co umożliwia częste badanie dziecka, kluczowe w ocenie postępów terapeutycznych. Narzędzie jest przeznaczone dla psychologów i nie wymaga szkolenia.
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.
Skala oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego. SOWKUT
- autor: Marta Wiśniewska, Aleksandra Kaczyńska
- kategoria narzędzia: NPK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: aparat artykulacyjny, obszar ustno-twarzowy, system dotykowy
- grupa wiekowa: 0;1-3;11
- użytkownicy: logopedzi, neurologopedzi oraz terapeuci integracji sensorycznej, pedagodzy specjalni, psychologowie w porozumieniu z logopedami, neurologopedami
- w zestawie: podręcznik, komplet protokołów
Narzędzie służy do pomiaru wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (orofacjalnego) u dzieci w przedziale wiekowym od urodzenia do 3 roku życia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z zaburzeniami w rozwoju (np. wady genetyczne, mózgowe porażenie, opóźnienie w rozwoju). Nadmierna wrażliwość kompleksu ustno-twarzowego może być objawem izolowanym, ale często towarzyszy nieprawidłowościom w rozwoju. Bywa przyczyną wybiórczości pokarmowej występującej u dzieci o rozwoju neurotypowym i nieneurotypowym.
Narzędzie jest rekomendowane do funkcjonalnej diagnozy rozwoju małych dzieci.
Skala składa się z dwóch podskal:
- Podskala I
- nadwrażliwość dotykowa - Podskala II
- funkcje oralne, anatomia i funkcjonowanie narządów artykulacyjnych
Podskala I jest uzupełniana na podstawie wywiadu z rodzicami/opiekunami dziecka oraz na podstawie obserwacji. Podskala II jest uzupełniana na podstawie badania fizykalnego dziecka.
Obrazkowy Test Słownikowy - Rozumienie OTSR
Pierwsze tego typu narzędzie w Polsce pozwalające na ocenę zasobu słownictwa dzieci w wieku 2;0 - 6;11. Narzędzie składa się z dwóch równoległych form (wersja A i wersja B). Wyposażone jest w arkusze testowe, które po zakupie można swobodnie kserować.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Więcej informacji - kliknij na zdjęcie
Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD
Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka (NDD) jest narzędziem przeznaczonym do badania dzieci w wieku 4-10 lat, jednakże ze względu na charakter eksperymentalno-kliniczny może być stosowana także do badania dzieci w innym wieku oraz młodzieży. Metoda jest przeznaczona do badania dzieci z problemami rozwojowymi i nie służy do określania poziomu rozwoju dzieci zdrowych. Zawiera próby diagnostyczne o różnym poziomie trudności, od bardzo łatwych do trudniejszych, które pozwalają na stwierdzanie deficytów poznawczych u dzieci w różnym wieku i z różnym poziomem zaburzeń. Zamieszczone w NDD zadania zostały dostosowane do wymagań diagnozy i możliwości rozwojowych dzieci. Schemat badania neuropsychologicznego jest podzielony na 11 sfer reprezentujących podstawowe aspekty rozwoju psychoruchowego dziecka (spostrzeganie wzrokowe, somesteza, spostrzeganie słuchowe, motoryka, orientacja przestrzenna, mowa, czytanie i pisanie, myślenie, pamięć, emocje, uwaga). Narzędziem mogą posługiwać się wyłącznie psycholodzy.
Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - Reaktywność Emocjonalna KAMRE
Kwestionariusz przeznaczony jest do pomiaru agresywności młodzieży gimnazjalnej, w oparciu o pięć wymiarów: Agresja bezpośrednia Agresja pośrednia Agresja werbalna Opozycyjność Drażliwość Narzędzie składa się z podręcznika, arkuszy kwestionariusza oraz foliowego klucza do oceny odpowiedzi. Test przeznaczony jest do diagnozy poziomu agresywności uczniów gimnazjów. W przypadku prowadzenia badań grupowych może być wykorzystywany jako narzędzie pomocne w konstruowaniu szkolnych programów profilaktycznych i wychowawczych. Narzędzie przeznaczone jest również do monitorowania poziomu agresywności w grupach klasowych. Testem mogą posługiwać się pedagodzy szkolni (przy ścisłej współpracy z psychologiem z poradni psychologiczno-pedagogicznej) oraz psycholodzy.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).