Dofinansowanie szkoleń ze środków KFS w roku 2020

Zachęcamy do korzystania ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego, które mogą być przyznane aktywnym zawodowo pracownikom (w tym psychologom i pedagogom) na sfinansowanie szkoleń zgodnie z priorytetami wskazanymi przez Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej i Radę Rynku Pracy. W tym roku wśród priorytetów znalazły się m.in. wsparcie kształcenia osób po 45. roku życia oraz wsparcie kształcenia osób powracających do pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem. Placówki zainteresowanie zdobyciem środków na realizację szkoleń kwalifikacyjnych z naszej oferty z funduszy KFS zachęcamy do zapoznania się z informacjami przedstawionymi tutaj: https://www.gov.pl/web/rodzina/kfs-2020

Zalecenia ws diagnozy intelektu u dzieci i młodzieży

Informujemy, że Krajowy Konsultant w dziedzinie psychologii klinicznej wraz z Konsultantami Wojewódzkimi opracowali zalecenia dotyczące diagnozy intelektu u dzieci i młodzieży, w których rekomendują stosowanie (zamiast skali WISC-R) Skali Inteligencji Stanford-Binet 5* (test do badań indywidualnych) lub Niezależny Kulturowo Test Inteligencji Cattella** (test do badań grupowych). 

Pełen tekst zaleceń znajdziecie Państwo <tutaj>

Pozdrawiamy
PTPiP

__________

* Wydawca: Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku

**Wydawca: Pracownia Testów Psychologicznych PTP w Warszawie

czytaj całość »
SB5 oceniony przez Komisję ds. Testów Psychologicznych PAN

Z radością informujemy, że Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 jest pierwszym (i jedynym) w Polsce testem inteligencji, który został zrecenzowany przez Komisję ds. Testów Psychologicznych Polskiej Akademii Nauk. Recenzję w imieniu Komisji sporządził Prof. W. J. Paluchowski. Najbardziej cieszymy się z długiej listy mocnych stron narzędzia oraz zapisu, iż "Komisja wysoko ocenia wartość tego testu". 

Z pełnym tekstem recenzji można zapoznać się <tutaj>

 

Studia podyplomowe "Diagnostyka psychologiczna"

W imieniu naszego partnera - Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz własnym serdecznie zapraszamy do udziału w studiach podyplomowych "Diagnostyka psychologiczna". Program studiów obejmuje zagadnienia związane z diagnostyką psychologiczną na każdym poziomie rozwoju (od małych dzieci po wiek starszy), zarówno osób zdrowych jak i z różnymi schorzeniami, zaburzeniami, problemami klinicznymi.

http://www.diagnostykapsychologiczna.ug.edu.pl

Stanowisko Komisji ds. Testów Psychologicznych

Wszystkich psychologów zapraszamy do zapoznania się ze stanowiskiem Komisji ds. Testów Psychologicznych w sprawie kryteriów wiarygodności wyników badań diagnostycznych. Pełen tekst opracowania można znaleźć <tutaj>. Zachęcamy do lektury. 

czytaj całość »
Kategoryzacja narzędzi diagnostycznych PTPiP

W celu ułatwienia klientom Pracowni doboru narzędzi diagnostycznych względem ich potrzeb diagnostycznych wprowadzono kategoryzację opisową. Każdemu z narzędzi, w jego opisie, przyporządkowano symbol kategorii do której zostało przyporządkowane. Kategorie wyróżniono biorąc pod uwagę charakter narzędzia, konstrukcję i własności psychometryczne.

czytaj całość »

Polecane produkty

Bateria 5/6R - Zeszyty testowe

Bateria 5/6R - Zeszyty testowe
Bateria 5/6R - Zeszyty testowe

Zestaw zeszytów testowych obejmuje 25 egzemplarzy. Zeszyt składa się z protokołu badania, arkusza wywiadu oraz kart pracy badanego.

Cena: 66,00 zł
szt.

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR
Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem KRR jest narzędziem służącym do oceny relacji w podsystemie rodzeństwa. Można nim badać osoby w wieku 12–25 lat (normy stenowe). Nie ma ograniczeń w stosowaniu kwestionariusza dotyczących na typu rodziny, w której wychowuje się adolescent. Dzięki przeznaczeniu i swojej formie kwestionariusz stanowić może uzupełnienie już istniejących narzędzi, służących do oceny całego systemu rodzinnego, relacji w diadzie małżeńskiej (partnerskiej) lub relacji wewnątrzrodzinnych w poszczególnych diadach. Kwestionariusz składa się z trzech skal: 1) Spójność, 2) Komunikacja, 3) Rywalizacja.

 

Cena: 350,00 zł
szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania
Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

 

Zestaw protokołów badania do Testu Relacji Rodzinnych. W skład zestawu wchodzi 15 protokołów dla dzieci młodszych oraz 15 protokołów dla dzieci starszych.

Cena: 66,00 zł
szt.

Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R

Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R
Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Zrewidowana i zrenormalizowana wersja Baterii-5/6. Narzędzie przeznaczone jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: funkcje wzrokowo-przestrzenne, funkcje słuchowo-językowe, orientację w przestrzeni, sprawność motoryki małej, sprawność motoryki dużej, rozwój poznawczy i społeczno-emocjonalny.

Cena: 650,00 zł
szt.

SB5 - Podręcznik diagnosty

SB5 - Podręcznik diagnosty
SB5 - Podręcznik diagnosty

Podręcznik diagnosty do Skali SB5. Pozycja dla uczelni wyższych.

Cena: 315,00 zł
szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR)

Test Relacji Rodzinnych (TRR)
Test Relacji Rodzinnych (TRR)

 

Test Relacji Rodzinnych służy do badania dzieci w wieku 6–14 lat, przy czym uwzględniono w nim wersję dla dzieci młodszych (6–9 lat) i wersję dla dzieci starszych (10–14 lat). Narzędzie pozwala uzyskać informacje o formie relacji w rodzinie (struktura rodziny) oraz jakości relacji pomiędzy jej członkami (stosunki uczuciowe w rodzinie). Badanie składa się z dwóch części, z których każda może być również przeprowadzona niezależnie – uzyskujemy wówczas informacje o jednym z aspektów funkcjonowania rodziny (forma lub jakość relacji). Badanie indywidualne przeprowadzane Testem Relacji Rodzinnych może być wykorzystywane w diagnostyce. Badanie grupowe natomiast, w którym bierze udział cała rodzina, budując model rodziny i określając jego strukturę (tylko I część badania), stanowić może narzędzie wykorzystywane w terapii rodzinnej do obserwacji relacji, komunikacji, procesu podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów, a także do oceny efektywności procesu terapeutycznego.

Test składa się z zestawu figurek symbolizujących członków rodziny, zestawu wiadomości SMS (komunikatów wysyłanych poszczególnym członkom rodziny), dwóch "smartfonów" z których dziecko wysyła wiadomości, planszy służącej do rozmieszczenia poszczególnych osób oraz klocków, służących do oznaczania hierarchii w rodzinie. Zestaw testowy zawiera ponadto podręcznik oraz protokoły badania. 

Cena: 1 300,00 zł
szt.

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.

Narzędzie opracowane w oparciu o aktualną podstawę programową. Umożliwia pomiar umiejętności szkolnych z zakresu matematyki i składa się z sześciu zestawów sprawdzianów obejmujących poszczególne semestry klasy I, II i III oraz jednego zestawu obejmującego przekrojowo cały etap edukacji wczesnoszkolnej (sprawdzian III/IV). Narzędzie przeznaczone jest do diagnozy profesjonalnej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz innego typu instytucjach i ośrodkach zajmujących się diagnozą psychologiczno-pedagogiczną (m.in. OZSS).

Do każdego sprawdzianu opracowano szczegółowe kryteria oceny (łącznie z przeliczeniem na ocenę szkolną) oraz tabele pozwalające na szczegółowe określenie tematów (działów) wymagających u ucznia ugruntowania (zaległości programowe). Tabele te są niezwykle przydatne podczas konstruowania opinii i zaleceń dla szkoły.

Narzędzie nie wymaga przeszkolenia. 

W przypadku wykorzystania wszystkich arkuszy istnieje możliwość ich dokupienia osobno.

UWAGA: Komplet składa się z podręcznika testowego wraz z kluczami oceny i tabelami interpretacji wyników oraz arkuszy testowych. Zakupienie zestawu samych tylko arkuszy nie daje w rezultacie kompletnego narzędzia. Osobno sprzedawane arkusze służą jedynie do uzupełniania uprzednio zakupionego kompletu.

 

Cena: 250,00 zł
szt.
  • nowość

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.

Cena: 450,00 zł
szt.

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15

 UWAGA! DOSTAWA TEGO TESTU BĘDZIE MIAŁA MIEJSCE NAJPÓŹNIEJ W LUTYM 2020R. 

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów w wieku gimnazjalnym (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym; koordynacja wzrokowo-ruchowa, strukturalizacja percepcji; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym.; pojemność bezpośredniej pamięci wzrokowej);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna);.integrację percepcyjno-motoryczną; czytanie i pisanie. Bateria 13/15 to odświeżona wersja dawnej Baterii GIM; zadania i normy nie uległy zmianie.

 

Cena: 430,00 zł
szt.
  • nowość

Bateria diagnozy funkcji poznawczych - wersja skrócona. PU1 LITE.

Bateria diagnozy funkcji poznawczych - wersja skrócona. PU1 LITE.
Bateria diagnozy funkcji poznawczych - wersja skrócona. PU1 LITE.

UWAGA: W przypadku diagnostów niebędących psychologami wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Bateria przeznaczona jest do diagnozy funkcji poznawczych istotnie zaangażowanych w naukę szkolną. Narzędzie składa się z zestawu 10 testów podzielonych na trzy główne obszary diagnostyczne:

- uwaga, - pamięć robocza, - funkcje wykonawcze.

Bateria składa się z testów w wersji tradycyjnej. Normy do testu opracowano dla uczniów w wieku 10;0-12;11(30) na podstawie ogólnopolskich badań normalizacyjnych. 

  • autorzy: Aneta R. Borkowska, Urszula Sajewicz-Radtke, Małgorzata Lipowska, Dorota Kalka, Bartosz M. Radtke
  • sposób badania: badanie indywidualne
  • diagnozowany obszar: diagnoza: uwagi, pamięci roboczej i funkcji wykonawczych
  • grupa wiekowa: 10;00-12;11(30), normy stenowe
  • użytkownicy: psycholodzy, neuropsycholodzy, pedagodzy (po przeszkoleniu)

 

 

Cena: 630,00 zł
szt.

System Profilowania Kompetencji PROFILSET®

System Profilowania Kompetencji PROFILSET®
System Profilowania Kompetencji PROFILSET®

Kompetencje pracowników są obecnie kluczowym elementem w zarządzaniu organizacjami. Sprawne zarządzanie w oparciu o kompetencje wymaga jednak odpowiednich narzędzi i metod. System Profilowania Kompetencji PROFILSET® to rozwiązanie, które wychodzi naprzeciw tym potrzebom. PROFILSET® składa się z kompleksowego modelu uniwersalnych kompetencji, zestawu kart wykorzystywanych w tworzeniu kompetencyjnych opisów stanowisk i diagnozowaniu kompetentnego działania pracowników, a także katalogów wskazówek na temat znaczenia i możliwości rozwoju zdefiniowanych kompetencji. PROFILSET® jest zestawem narzędzi opracowanym na podstawie wieloletnich badań naukowych a także bogatych doświadczeń autorów w realizacji projektów oceny i rozwoju pracowników, przeprowadzonych dla wielu organizacji.

 

Cena: 5 000,00 zł

Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD

Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD
Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD

KSRD umożliwia przeprowadzenie wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 12 m.ż. do 12 r.ż. już na etapie zbierania wywiadu rozwojowego z dzieckiem (w warunkach poradni psych-ped czy gabinetu diagnostycznego) bądź też na podstawie pogłębionej obserwacji funkcjonowania dziecka w żłobku, przedszkolu czy szkole. Narzędzie oparte jest o tzw. normy rozwojowe i ma charakter tzw. check-listy. Ocena rozwoju dokonana z zastosowaniem KSRD daje diagnoście informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy wraz ze wskazaniem obszarów deficytowych. KSRD ocenia rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy. Zestaw składa się z 14 arkuszy diagnostycznych przypadających na poszczególne miesiące (12, 18, 24, 30) oraz lata (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) życia. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy diagności. 

Cena: 700,00 zł
szt.

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG
Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG jest narzędziem diagnostycznym służącym do oceny przebiegu czynności grafomotorycznych oraz analizy próbek pisma i wzorów literopodobnych w oparciu o normy psychometryczne. Narzędzie opracowane zostało na bazie funkcjonującego w praktyce diagnostycznej Profilu Sprawności Grafomotorycznych. Autorki SOSG wykorzystując materiał egzemplifikacyjny PSG opracowały szczegółowe, rozszerzone kryteria oceny wytworów grafomotorycznych i oparły je o wskaźniki ilościowe. Tym samym możliwe stało się odniesienie wyników uzyskiwanych przez badanych uczniów do norm. 

Skala przeznaczona jest dla psychologów, pedagogów oraz logopedów. Posługiwanie się skalą nie wymaga dodatkowego przeszkolenia. 

Skala charakteryzuje się trafnością i rzetelnością na poziomie wymaganym od tego typu narzędzi. Trafność SOSG oceniono w zakresie spójności wewnętrznej, trafności czynnikowej (CFI 0,991 - 1,000) oraz kryterialnej (związek wyników SOSG z formalnym rozpoznaniem dysgrafii). Rzetelność skali oceniono analizując zgodność ocen wytworów dokonywanych przez niezależnych sędziów kompetentnych (Kappa = 0,708, p<0,05). 

Głównym obszarem diagnostycznym gdzie skala może znaleźć swoje zastosowanie jest diagnoza dysgrafii.

Cena: 400,00 zł
szt.

Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym SAT II

Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym SAT II
Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym SAT II

Urządzenie umożliwia precyzyjną ocenę sprawności narządu słuchu u dzieci (od 4 r.ż.), młodzieży i osób dorosłych. Składa się z modułu diagnozy słuchu obwodowego oraz modułu diagnozy centralnego przetwarzania słuchowego. Przeprowadzenie badania nie wymaga kabiny ciszy i możliwe jest w warunkach standardowego gabinetu psychologa, pedagoga czy logopedy. Urządzenie zostało opracowane z przeznaczeniem do stosowania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach oraz w gabinetach logopedycznych. Test centralnego przetwarzania słuchowego zostały poddane pełnej normalizacji w roku 2014 r. na populacji polskich dzieci.

Diagnoza z wykorzysteniem systemu SAT obejmuje:

  • diagnozę sprawności słuchu obwodowego:
    • audiogram (125Hz; 250Hz; 500Hz; 750 Hz; 1,5kHz; 2kHz; 3kHz; 4kHz; 6kHz; 8kHz)
  • diagnoza słuchowego przetwarzania centralnego:
    • aspekt czasowy:
      • Test sekwencji długości dźwięków
    • o aspekt fizyczny:
      • Test sekwencji wysokości dźwięków

Uprawnienia do posługiwania się systemem diagnostycznym SAT posiadają logopedzi, psycholodzy i pedagodzy, który ukończyli szkolenia instruktażowo-certyfikacyjne prowadzone na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych. 

Urządzenie posiada również moduł eTerapeuta pozwalający na trening centralnego przetwarzania słuchowego oraz funkcji słuchowo-językowych w terapii dysleksji rozwojowej oraz CAPD. Ćwiczenia terapeutyczne w tym module opracował dr Bartosz M. Radtke na podstawie badań własnych oraz badań i teorii dysleksji prof. Marty Bogdanowicz. 

 

Zestaw zawiera:

- procesor audiometryczny trzeciej generacji 

- płytę ze specjalistycznym oprogramowaniem

- słuchawki audiometryczne

- podręcznik systemu diagnostycznego

- skrypt systemu terapeutycznego

 

Do obsługi systemu SAT niezbędny jest komputer typu laptop z touchpadem, z system Windows nie starszym niż Windows 7.

Wymagania sprzętowo-systemowe: Windows 7® 32/64 bit lub nowszy, pamięć RAM: 4GB, procesor: Intel® i3 (lub równoważny), miejsce na twardym dysku: 100MB, rozdzielczość ekranu: 1280x1024, przynajmniej 1 wolne złącze USB, komputer typu laptop

 

Czas realizacji zamówienia około dwóch tygodni od daty opłacenia faktury i zaksięgowania wpłaty na koncie. Wysyłka urządzenia dopiero po wykazaniu uprawnień zamawiającego.

Cena: 3 196,50 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl