
Bateria diagnozy funkcji poznawczych - wersja skrócona. PU1 LITE.

UWAGA: W przypadku diagnostów niebędących psychologami wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem.
Bateria przeznaczona jest do diagnozy funkcji poznawczych istotnie zaangażowanych w naukę szkolną. Narzędzie składa się z zestawu 10 testów podzielonych na trzy główne obszary diagnostyczne:
- uwaga, - pamięć robocza, - funkcje wykonawcze.
Bateria składa się z testów w wersji tradycyjnej. Normy do testu opracowano dla uczniów w wieku 10;0-12;11(30) na podstawie ogólnopolskich badań normalizacyjnych.
- autorzy: Aneta R. Borkowska, Urszula Sajewicz-Radtke, Małgorzata Lipowska, Dorota Kalka, Bartosz M. Radtke
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: diagnoza: uwagi, pamięci roboczej i funkcji wykonawczych
- grupa wiekowa: 10;00-12;11(30), normy stenowe
- użytkownicy: psycholodzy, neuropsycholodzy, pedagodzy - wymagane szkolenie
Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3-6 lat. SkaRE

Psychologiczne, znormalizowane narzędzie umożliwiające ocenę rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku 3;0-6;11. Składa się z trzech skal diagnostycznych: 1) Rozpoznawanie emocji, 2) Nazywanie emocji oraz 3) Emocje w sytuacjach społecznych. Narzędzie znormalizowane na ogólnopolskiej próbie dzieci.
Test Relacji Rodzinnych (TRR)

Test Relacji Rodzinnych służy do badania dzieci w wieku 6–14 lat, przy czym uwzględniono w nim wersję dla dzieci młodszych (6–9 lat) i wersję dla dzieci starszych (10–14 lat). Narzędzie pozwala uzyskać informacje o formie relacji w rodzinie (struktura rodziny) oraz jakości relacji pomiędzy jej członkami (stosunki uczuciowe w rodzinie). Badanie składa się z dwóch części, z których każda może być również przeprowadzona niezależnie – uzyskujemy wówczas informacje o jednym z aspektów funkcjonowania rodziny (forma lub jakość relacji). Badanie indywidualne przeprowadzane Testem Relacji Rodzinnych może być wykorzystywane w diagnostyce. Badanie grupowe natomiast, w którym bierze udział cała rodzina, budując model rodziny i określając jego strukturę (tylko I część badania), stanowić może narzędzie wykorzystywane w terapii rodzinnej do obserwacji relacji, komunikacji, procesu podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów, a także do oceny efektywności procesu terapeutycznego.
Test składa się z zestawu figurek symbolizujących członków rodziny, zestawu wiadomości SMS (komunikatów wysyłanych poszczególnym członkom rodziny), dwóch "smartfonów" z których dziecko wysyła wiadomości, planszy służącej do rozmieszczenia poszczególnych osób oraz klocków, służących do oznaczania hierarchii w rodzinie. Zestaw testowy zawiera ponadto podręcznik oraz protokoły badania.
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.
Psychokognitywne Skale Efektywności Zawodowej MINDSET®

Nasze unikatowe narzędzie Psychokognitywne Skale Efektywności Zawodowej MINDSET powstały z myślą o wspieraniu pracodawców w diagnozowaniu nastawienia swoich pracowników. Jest to również narzędzie, które nie tylko pomaga diagnozować problemy kadrowe w biznesie, ale także rozwiązywać je i zapobiegać im w przyszłości. Wspomaga efektywność, satysfakcję oraz zaangażowanie pracowników oraz zapobiega zagrożeniom takim jak wypalenie zawodowe. Skale MINDSET znajdują zastosowanie w diagnozie zarówno indywidualnej, jak i grupowej. Trafność stworzonego testu diagnostycznego potwierdziliśmy w ramach badania przeprowadzonego na grupie 3 tys. polskich pracowników. To daje gwarancję, że narzędzie jest rzetelne i pomocne w codziennej pracy z zespołami.
Test Fluencji Słownej (TFS)

- autorzy: Barbara Gawda, Ewa M. Szepietowska
- kategoria narzędzia: TP
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: płynność słowna
- grupa wiekowa: 18+
- użytkownicy: psycholodzy
- wydanie: pierwsze (2021)
Test Fluencji Słownej (TFS) jest prostym, krótkim narzędziem składającym się z pięciu zadań podstawowych oraz dwóch zadań dodatkowych. TFS jest przeznaczony do badania osób dorosłych i został zwalidowany w grupie 2367 osób (w tym 598 osób z różnych grup klinicznych). Test Fluencji Słownej charakteryzuje się wysoką rzetelnością. Jest także trafnym i czułym narzędziem do pomiaru funkcji poznawczych; pozwala na zróżnicowanie zarówno znaczących, jak i subtelnych deficytów w zakresie szeregu funkcji, takich jak: uwaga, pamięć semantyczna, pamięć robocza, funkcje wykonawcze, myślenie abstrakcyjne czy inteligencja werbalna.
Narzędzie składa się z podręcznika i kompletu protokołów badania (25 szt.)
Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD

KSRD umożliwia przeprowadzenie wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 12 m.ż. do 12 r.ż. już na etapie zbierania wywiadu rozwojowego z dzieckiem (w warunkach poradni psych-ped czy gabinetu diagnostycznego) bądź też na podstawie pogłębionej obserwacji funkcjonowania dziecka w żłobku, przedszkolu czy szkole. Narzędzie oparte jest o tzw. normy rozwojowe i ma charakter tzw. check-listy. Ocena rozwoju dokonana z zastosowaniem KSRD daje diagnoście informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy wraz ze wskazaniem obszarów deficytowych. KSRD ocenia rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy. Zestaw składa się z 14 arkuszy diagnostycznych przypadających na poszczególne miesiące (12, 18, 24, 30) oraz lata (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) życia. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy diagności.
Test Kompetencji Komunikacyjnej TKK

TKK jest testem badającym kompetencję/sprawność językową i komunikacyjną. Pozwala na globalną ocenę: 1. rozumienia tekstu, 2. słownika i słowotwórstwa, 3. gramatyki, 4. umiejętności korygowania błędów semantycznych i gramatycznych, 5. tworzenia aktów mowy w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, 6. umiejętności konwersacyjnych. Jest przeznaczony do badania dzieci szkolnych w wieku 7–15 lat. Umożliwia wykreślenie profilu kompetencji komunikacyjnej dziecka, który stanowi podstawę postępowania stymulacyjno-terapeutycznego. Procedura badania jest dostosowana do wieku dziecka. Badania towarzyszące normalizacji wskazują na wysoką rzetelność i trafność TKK.
SB5 - Podręcznik interpretacyjny

autorzy: Gale H. Roid, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Paweł Jurek
Podręcznik interpretacyjny do Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 to publikacja specjalistyczna poświęcona zaawansowanej interpretacji wyników SB5. Zawiera m.in.: informacje dotyczące profilowej interpretacji wyników, uwagi dotyczące badania skalą grup klinicznych wraz z opisem możliwych dostosowań, typowe profile wybranych zaburzeń opracowane na podstawie badań ogólnopolskich, studia przypadków osób z grup specjalnych, dodatkowe arkusze interpretacyjne i obliczeniowe oraz tabele norm rozszerzonych dla ilorazów inteligencji niższych niż 40 i wyższych niż 150.
Bateria Diagnozy Klimatu Pracy KLIMAT4®

KLIMAT4® to zestaw czterech skal stworzonych do pomiaru postrzeganych przez pracowników warunków pracy, ich nastawienia wobec organizacji oraz wykonywanych zadań. Skale te z powodzeniem wykorzystywane są w celu monitorowania postaw w firmie. Postawy te są wskaźnikiem budowania i utrzymywania zaangażowania pracowników. Opracowane na podstawie badań walidacyjnych normy pozwalają na wiarygodne porównanie wyników uzyskanych w organizacji, z wynikami w innych firmach lub instytucjach (benchmark).
Obrazkowy Test Słownikowy - Rozumienie OTSR

Pierwsze tego typu narzędzie w Polsce pozwalające na ocenę zasobu słownictwa dzieci w wieku 2;0 - 6;11. Narzędzie składa się z dwóch równoległych form (wersja A i wersja B). Wyposażone jest w arkusze testowe, które po zakupie można swobodnie kserować.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Więcej informacji - kliknij na zdjęcie
Funkcjonalna Ocena Trudności Szkolnych Uczniów przybyłych z Ukrainy (FOTSU)

- autor: Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: jakościowa ocena trudności w uczeniu się, funkcje wykonawcze, uwaga, pamięć, motywacja
- grupa wiekowa: 10;0-16;11
- użytkownicy: pedagodzy, psycholodzy
- w zestawie: podręcznik, arkusze testowe i protokoły
Prezentowane narzędzie opracowano w odpowiedzi na zaistniałą potrzebę psychologiczno-pedagogicznej oceny trudności szkolnych u uczniów, którzy przybyli do Polski z Ukrainy z powodu toczących się w ich kraju działań wojennych. Narzędzie służy do jakościowej oceny zakresu i nasilenia trudności w czytaniu (i pisaniu) w języku ukraińskim. Pozwala również na identyfikowanie trudności w nauce poszczególnych przedmiotów szkolnych (już w nowej rzeczywistości szkolnej) oraz ocenę czterech zmiennych psychologicznych kluczowych dla efektywnej nauki: pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych i motywacji.
TEST NIE WYMAGA SZKOLENIA
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

SB5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2;0 do 69;11 lat (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną). Pełna skala IQ składa się z 10 podskal. Skala skrócona składa się z dwóch testów kierujących (ścieżek dojścia) – Serie/matryce oraz Słownik. Skali skróconej SB5 można używać m.in. do badań neuropsychologicznych, gdzie dodatkowo stosuje się inne baterie testów uzupełniające pomiar wykonany z zastosowaniem SB5.
Niewerbalna skala IQ opiera się na pięciu niewerbalnych podskalach odnoszących się do każdego z pięciu czynników poznawczych badanych za pomocą SB5 (Rozumowanie płynne, Wiedza, Rozumowanie ilościowe, Przetwarzanie wzrokowo- przestrzenne, Pamięć robocza). Używa się jej do diagnozy osób słabosłyszących, a także osób z zaburzeniami komunikacji, autyzmem, trudnościami w nauce, poważnym uszkodzeniem mózgu, władających językiem polskim w sposób ograniczony z powodu pochodzenia, oraz w przypadku afazji lub udaru, które negatywnie wpływają na zdolności językowe jednostki.
Werbalna skala IQ składa się z pięciu werbalnych podskal odnoszących się do każdego z pięciu czynników. Wykorzystuje się ją przeprowadzając badanie skalą pełną, a także w specjalnych przypadkach badania osób z osłabionym wzrokiem, niepełnosprawnych ruchowo, etc.
Średni czas przeprowadzenia testu SB5 to 15 do 75 minut, w zależności od stosowanej skali. Pełna skala IQ zajmuje zazwyczaj od 45 do 75 minut, Skala skrócona IQ od 15 do 20 minut.
Wyniki badania testem SB5 to tzw. wechslerowskie ilorazy inteligencji (M=100, SD =15) oraz dodatkowo wiek umysłowy.
Wyniki pełnego badania testem obejmują iloraz ogólny, iloraz werbalny, iloraz niewerbalny oraz wyniki poszczególnych czynników oraz wiek umysłowy. Na świecie test stosowany jest od początku alternatywnie do skal wechslerowskich, w szczególności tam, gdzie zachodzi podejrzenie, że rozwój pacjenta nie jest w pełni typowy (grupy specjalne, zaburzenia neurorozwojowe, wybitne uzdolnienia) oraz jako jedyny tak precyzyjnie różnicujący stopnie niepełnosprawności intelektualnej.
Polska wersja testu to pełna adaptacja najnowszej wersji oryginalnej, normy opracowano na podstawie badań ogólnopolskich przeprowadzonych w latach 2016-2019. Test pozytywnie oceniony przez Komisję ds. Testów Psychologicznych Polskiej Akademii Nauk. Test rekomendowany przez Konsultanta Krajowego i Konsultantów Wojewódzkich w.dz. Psychologii Klinicznej. Test w wykazie narzędzi diagnostycznych Ministra Zdrowia.