1 800,00 zł
1 200,00 zł
2 200,00 zł
Cena regularna:
2 800,00 zł
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Narzędzie opracowane w oparciu o aktualną podstawę programową. Umożliwia pomiar umiejętności szkolnych z zakresu matematyki i składa się z czternastu zestawów sprawdzianów obejmujących poszczególne semestry klasy IV, V, VI, VII i VIII. Narzędzie przeznaczone jest do diagnozy profesjonalnej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz innego typu instytucjach i ośrodkach zajmujących się diagnozą psychologiczno-pedagogiczną (m.in. OZSS).
Do każdego sprawdzianu opracowano szczegółowe kryteria oceny (łącznie z przeliczeniem na ocenę szkolną) oraz tabele pozwalające na szczegółowe określenie tematów (działów) wymagających u ucznia ugruntowania (zaległości programowe). Tabele te są niezwykle przydatne podczas konstruowania opinii i zaleceń dla szkoły.
Narzędzie nie wymaga przeszkolenia.
W przypadku wykorzystania wszystkich arkuszy istnieje możliwość ich dokupienia osobno.
UWAGA: Komplet składa się z podręcznika testowego wraz z kluczami oceny i tabelami interpretacji wyników oraz arkuszy testowych. Zakupienie zestawu samych tylko arkuszy nie daje w rezultacie kompletnego narzędzia. Osobno sprzedawane arkusze służą jedynie do uzupełniania uprzednio zakupionego kompletu.
Funkcjonalna Ocena Trudności Szkolnych Uczniów przybyłych z Ukrainy (FOTSU)
- autor: Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: jakościowa ocena trudności w uczeniu się, funkcje wykonawcze, uwaga, pamięć, motywacja
- grupa wiekowa: 10;0-16;11
- użytkownicy: pedagodzy, psycholodzy
- w zestawie: podręcznik, arkusze testowe i protokoły
Prezentowane narzędzie opracowano w odpowiedzi na zaistniałą potrzebę psychologiczno-pedagogicznej oceny trudności szkolnych u uczniów, którzy przybyli do Polski z Ukrainy z powodu toczących się w ich kraju działań wojennych. Narzędzie służy do jakościowej oceny zakresu i nasilenia trudności w czytaniu (i pisaniu) w języku ukraińskim. Pozwala również na identyfikowanie trudności w nauce poszczególnych przedmiotów szkolnych (już w nowej rzeczywistości szkolnej) oraz ocenę czterech zmiennych psychologicznych kluczowych dla efektywnej nauki: pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych i motywacji.
TEST NIE WYMAGA SZKOLENIA
Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN
- autorzy: Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke, Paweł Jurek, Michał Olech, Elżbieta Karpińska
- kategoria narzędzia: TP
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: diagnoza nastawienia do nauki
- grupa wiekowa: 14;00-19;11(30)
- użytkownicy: psycholodzy, psychoterapeuci, pedagodzy z wykształceniem podyplomowym w zakresie psychologii edukacji, psychologii dzieci i młodzieży, psychologii wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, psychologii klinicznej; doradcy zawodowi
- w zestawie: podręcznik, komplet protokołów, klucze
WKN to narzędzie mierzące siedem kluczowych obszarów nastawienia i sposobu myślenia, które wspierają skuteczne działanie, oraz trzy obszary utrudniające uczniom osiąganie wyznaczonych celów.
- Obszary wspierające skuteczne działanie:
1. Poczucie samokontroli
2. Ocena własnego potencjału
3. Poczucie własnej skuteczności
4. Motywacja osiągnięć
5. Otwartość poznawcza
6. Pozytywność
7. Wewnętrzne umiejscowienie kontroli
- Obszary utrudniające osiąganie celów:
1. Zewnętrzne umiejscowienie kontroli
2. Uleganie emocjom
3. Przekonania ograniczające rozwój
Kwestionariusz ten znajduje zastosowanie w diagnozie zarówno indywidualnej, jak i grupowej. W diagnozie indywidualnej służy do oceny przyczyn trudności w nauce, gdy nie wynikają one z czynników poznawczych a mogą mieć charakter emocjonalno-motywacyjny.
Uzyskany profil wyników umożliwia zaplanowanie oddziaływań terapeutycznych oraz określenie rodzaju niezbędnego wsparcia psychologicznego. Wykorzystanie go w diagnozie zespołu klasowego pozwala zidentyfikować te przekonania uczniów, które stanowią przeszkodę w budowaniu ich zaangażowania w naukę szkolną i rozwijania pożądanych kompetencji. Wiedza na ten temat umożliwia trafne i precyzyjne określenie działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
WKN znajduje również zastosowanie w doradztwie edukacyjno-zawodowym. Narzędzie w rękach doświadczonego doradcy może stanowić istotną pomoc w procesie planowania dalszej edukacji i kariery zawodowej.
Test Fluencji Słownej (TFS)
- autorzy: Barbara Gawda, Ewa M. Szepietowska
- kategoria narzędzia: TP
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: płynność słowna
- grupa wiekowa: 18+
- użytkownicy: psycholodzy
- wydanie: pierwsze (2021)
Test Fluencji Słownej (TFS) jest prostym, krótkim narzędziem składającym się z pięciu zadań podstawowych oraz dwóch zadań dodatkowych. TFS jest przeznaczony do badania osób dorosłych i został zwalidowany w grupie 2367 osób (w tym 598 osób z różnych grup klinicznych). Test Fluencji Słownej charakteryzuje się wysoką rzetelnością. Jest także trafnym i czułym narzędziem do pomiaru funkcji poznawczych; pozwala na zróżnicowanie zarówno znaczących, jak i subtelnych deficytów w zakresie szeregu funkcji, takich jak: uwaga, pamięć semantyczna, pamięć robocza, funkcje wykonawcze, myślenie abstrakcyjne czy inteligencja werbalna.
Narzędzie składa się z podręcznika i kompletu protokołów badania (25 szt.)
Zaburzenia okresu niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa (ZONiWD-2)
- autorzy: Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: lęk separacyjny, lęk społeczny, lęk uogólniony, mutyzm wybiórczy, reaktywne zaburzenia przywiązania, tiki i inne zaburzenia obsesyjne, Zespół Touretta, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, zaburzenia selektywności przywiązania, przedłużająca się żałoba, Zespół stresu pourazowego
- zakres wiekowy: od urodzenia do 5. roku życia
- użytkownicy: psycholodzy, psychiatrzy
Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)
Narzędzie jest przeznaczone dla pedagogów oraz psychologów i stanowi dopełnienie badania Skalą SB5, pozwalając na psychometryczną ocenę zachowań adaptacyjnych niezbędnych do niezależnego funkcjonowania. Narzędzie posiada pełną ogólnopolską normalizację i bardzo wysoką rzetelność pomiaru (0,97-0,99). Umożliwia ocenę funkcjonowania w sferach:
- motorycznej (motoryka duża, motoryka mała)
- poznawczej (rozwój mowy, rozumienie mowy, sfera pojęciowa)
- emocjonalno-społecznej (relacje społeczne, samoregulacja i samosterowanie, czas wolny)
- aktywności (jedzenie, ubieranie się, toaleta, higiena, życie codzienne i samodzielność, zdrowie i odpowiedzialność, pieniądze, szkoła i praca)
Test zalecany jest m.in. w procedurach diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Oprócz wyników dla każdej z powyższych sfer oraz poszczególnych podskal, test pozwala na obliczenie ogólnego ilorazu dojrzałości społecznej oraz wieku funkcjonalnego. Narzędzie jest oparte o System Wsparcia Diagnosty, który przelicza wyniki oraz generuje szczegółowe opisy wyników wraz z wykazem umiejętności/kompetencji wymagających wsparcia terapeutycznego. Czas badania (wywiad z rodzicem/opiekunem) to około 45 minut.
Bateria diagnozy funkcji poznawczych - wersja skrócona. PU1 LITE.
UWAGA: W przypadku diagnostów niebędących psychologami wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem.
Bateria przeznaczona jest do diagnozy funkcji poznawczych istotnie zaangażowanych w naukę szkolną. Narzędzie składa się z zestawu 10 testów podzielonych na trzy główne obszary diagnostyczne:
- uwaga, - pamięć robocza, - funkcje wykonawcze.
Bateria składa się z testów w wersji tradycyjnej. Normy do testu opracowano dla uczniów w wieku 10;0-12;11(30) na podstawie ogólnopolskich badań normalizacyjnych.
- autorzy: Aneta R. Borkowska, Urszula Sajewicz-Radtke, Małgorzata Lipowska, Dorota Kalka, Bartosz M. Radtke
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: diagnoza: uwagi, pamięci roboczej i funkcji wykonawczych
- grupa wiekowa: 10;00-12;11(30), normy stenowe
- użytkownicy: psycholodzy, neuropsycholodzy, pedagodzy - wymagane szkolenie
Obrazkowy Test Słownikowy - Rozumienie OTSR
Pierwsze tego typu narzędzie w Polsce pozwalające na ocenę zasobu słownictwa dzieci w wieku 2;0 - 6;11. Narzędzie składa się z dwóch równoległych form (wersja A i wersja B). Wyposażone jest w arkusze testowe, które po zakupie można swobodnie kserować.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Więcej informacji - kliknij na zdjęcie
FOTSU - Arkusze zbiorcze
Zestaw 25 arkuszy zbiorczych FOTSU
Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18
Bateria przeznaczona jest do psychologicznej i pedagogicznej diagnozy rozwojowych (specyficznych) zaburzeń czytania (dysleksja) u uczniów w wieku 6-18 lat. Jest przeznaczona do opisu mocnych i słabych stron w zakresie funkcji poznawczych ważnych w procesie uczenia się. Na tej podstawie można wnioskować, jak konkretne deficyty mogą warunkować trudności w rozwijaniu konkretnych kompetencji. Narzędzie – ze względu na konstrukcję, zakres badanych funkcji i umiejętności oraz leżące u jego podstaw podstawy teoretyczne – stanowi doskonałe uzupełnienie badania inteligencji Skalą Inteligencji Stanford- Binet 5 w procesie kompleksowej oceny przyczyn trudności szkolnych. Z tego powodu jest rekomendowane w diagnozie rozwojowych zaburzeń uczenia się, w szczególności dysleksji rozwojowej. Uzyskane wyniki mogą również pomóc w różnicowaniu, czy obserwowane trudności wynikają z deficytów wybranych funkcji poznawczych, czy też u ich podłoża leżą czynniki pozapoznawcze, np. środowiskowe bądź emocjonalno-motywacyjne.
Konstrukcja prezentowanego narzędzia sprawia, że może ono być stosowane w wielu kontekstach, zarówno w ramach systemu edukacji, jak i w ochronie zdrowia. Szeroki zakres grup wiekowych objętych narzędziem oraz wielość wskaźników pozwalają również na użycie narzędzia w badaniach naukowych.
Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych (SB6/18) składa się z 18 podskal zgrupowanych w sześć skal:
I. Przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne
II. Przetwarzanie słuchowo-językowe
III. Tempo przetwarzania
IV. Pamięć długotrwała
V. Wiedza
VI. Czytanie i pisanie
Bateria pozwala również wyliczyć wynik globalny - iloraz zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych IZPUS, który istotnie różnicuje uczniów z dysleksją oraz z niepełnosprawnością intelektualną na tle populacji ogólnej.
Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Diagności posiadający uprawnienia na tzw. gdańskie baterie testów (7/9, 10/12, 13/15, 16+) posiadają automatycznie uprawnienia do posługiwania się Baterią SB6/18.
Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3-6 lat. SkaRE
Psychologiczne, znormalizowane narzędzie umożliwiające ocenę rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku 3;0-6;11. Składa się z trzech skal diagnostycznych: 1) Rozpoznawanie emocji, 2) Nazywanie emocji oraz 3) Emocje w sytuacjach społecznych. Narzędzie znormalizowane na ogólnopolskiej próbie dzieci.
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.
FOTSU - Arkusze SOTS-N
Zestaw 25 arkuszy Skali Oceny Trudności Szkolnych - Nauczyciel (SOTS)
System Profilowania Kompetencji PROFILSET®
Kompetencje pracowników są obecnie kluczowym elementem w zarządzaniu organizacjami. Sprawne zarządzanie w oparciu o kompetencje wymaga jednak odpowiednich narzędzi i metod. System Profilowania Kompetencji PROFILSET® to rozwiązanie, które wychodzi naprzeciw tym potrzebom. PROFILSET® składa się z kompleksowego modelu uniwersalnych kompetencji, zestawu kart wykorzystywanych w tworzeniu kompetencyjnych opisów stanowisk i diagnozowaniu kompetentnego działania pracowników, a także katalogów wskazówek na temat znaczenia i możliwości rozwoju zdefiniowanych kompetencji. PROFILSET® jest zestawem narzędzi opracowanym na podstawie wieloletnich badań naukowych a także bogatych doświadczeń autorów w realizacji projektów oceny i rozwoju pracowników, przeprowadzonych dla wielu organizacji.