
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15
Opis
UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne z dowolnej baterii "dyslektycznej" (Baterii 7/9, 8, 10/12, 13/15, GIM) lub kurs "Diagnozowanie dysleksji rozwojowej". Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem.
- autorzy: Marta Bogdanowicz, Dorota Kalka, Elżbieta Karpińska, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: TPK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
- grupa wiekowa: 13;00-15;11
- użytkownicy: psycholodzy i pedagodzy diagności zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych - wymóg szkolenia kwalifikacyjnego
Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów w wieku gimnazjalnym (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym; koordynacja wzrokowo-ruchowa, strukturalizacja percepcji; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym.; pojemność bezpośredniej pamięci wzrokowej); funkcje słuchowo-językowe (w tym: słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna);integrację percepcyjno-motoryczną; czytanie i pisanie. Bateria 13/15 to odświeżona wersja dawnej Baterii GIM; zadania i normy nie uległy zmianie.