Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Skala Gotowości Matematycznej i Ryzyka Dyskalkulii SGMiRD
Opis
autorzy: Elżbieta Karpińska, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke
kategoria narzędzia: TPK
sposób badania: badanie indywidualne
diagnozowany obszar: rozwój kompetencji matematycznych, gotowość matematyczna, ryzyko dyskalkulii
grupa wiekowa: 4;7-7;6
użytkownicy: psycholodzy i pedagodzy diagności zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych - brak wymogu szkolenia kwalifikacyjnego
Narzędzie zostało opracowane w celu diagnozowania gotowości do nauki matematyki u dzieci wstępujących do szkoły. Umożliwia ono także zidentyfikowanie tych uczniów, których rozwój funkcji poznawczych oraz kompetencji matematycznych sugeruje możliwość wystąpienia w przyszłości trudności w uczeniu się matematyki (w tym dyskalkulii). Szeroki zakres diagnostyczny narzędzia umożliwia kompleksową diagnozę obszaru sprawności matematycznej badanego dziecka, zaś dołączone do narzędzia pomoce testowe czynią badanie diagnostyczne możliwie przyjemnym dla dziecka i zbliżonym do sytuacji zabawy.
Narzędzie jest rekomendowane jako istotny element procesu diagnozy gotowości szkolnej, jak również planowania oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych w przypadku dzieci przejawiających trudności w uczeniu się bądź ich ryzyko. Narzędzie należy włączyć do procesu diagnozy zawsze, gdy w Baterii-5/6 badane dziecko uzyskuje niskie wyniki w podtestach: Matematyka i Kategoryzowanie.