Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych SB6/18
Opis
UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne z Baterii 6/18 bądź z dowolnej gdańskiej baterii (Baterii 7/9, 8, 10/12, 13/15, GIM). Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się narzędziem.
LINK DO BEZPŁATNEGO FILMU SZKOLENIOWEGO DLA DIAGNOSTÓW POSIADAJĄCYCH UPRAWNIENIA DO STARSZYCH BATERII (Hasłem otwierającym szkolenie jest drugie słowo z podtestu "Łatysz" z tzw. gdańskich baterii, pisane małą literą).
- autorzy: Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke,
- kategoria narzędzia: TP
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: dysleksja, dysortografia, uogólnione trudności szkolne, funkcje poznawcze
- grupa wiekowa: 6;0-18;11, normy stenowe i ilorazowe
- użytkownicy: psycholodzy i pedagodzy - wymóg szkolenia kwalifikacyjnego
Bateria przeznaczona jest do psychologicznej i pedagogicznej diagnozy rozwojowych (specyficznych) zaburzeń czytania (dysleksja, dysortografia) u uczniów w wieku 6-18 lat. Jest przeznaczona do opisu mocnych i słabych stron w zakresie funkcji poznawczych ważnych w procesie uczenia się. Na tej podstawie można wnioskować, jak konkretne deficyty mogą warunkować trudności w rozwijaniu konkretnych kompetencji. Narzędzie – ze względu na konstrukcję, zakres badanych funkcji i umiejętności oraz leżące u jego podstaw podstawy teoretyczne – stanowi doskonałe uzupełnienie badania inteligencji Skalą Inteligencji Stanford- Binet 5 w procesie kompleksowej oceny przyczyn trudności szkolnych. Z tego powodu jest rekomendowane w diagnozie rozwojowych zaburzeń uczenia się, w szczególności dysleksji rozwojowej. Uzyskane wyniki mogą również pomóc w różnicowaniu, czy obserwowane trudności wynikają z deficytów wybranych funkcji poznawczych, czy też u ich podłoża leżą czynniki pozapoznawcze, np. środowiskowe bądź emocjonalno-motywacyjne.
Konstrukcja prezentowanego narzędzia sprawia, że może ono być stosowane w wielu kontekstach, zarówno w ramach systemu edukacji, jak i w ochronie zdrowia. Szeroki zakres grup wiekowych objętych narzędziem oraz wielość wskaźników pozwalają również na użycie narzędzia w badaniach naukowych.
Specjalistyczna bateria diagnozy zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych (SB6/18) składa się z 18 podskal zgrupowanych w sześć skal:
I. Przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne
II. Przetwarzanie słuchowo-językowe
III. Tempo przetwarzania
IV. Pamięć długotrwała
V. Wiedza
VI. Czytanie i pisanie
Bateria pozwala również wyliczyć wynik globalny - iloraz zdolności poznawczych i umiejętności szkolnych IZPUS, który istotnie różnicuje uczniów z dysleksją oraz z niepełnosprawnością intelektualną na tle populacji ogólnej.
Bateria SB6/18 charakteryzuje się bardzo wysoką rzetelnością pomiaru (dla podskal: 0,81-0,98; dla skal: 0,83-0,99) i posiada aktualne normy (2023/2024).
Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Diagności posiadający uprawnienia na tzw. gdańskie baterie testów (7/9, 10/12, 13/15, 16+) posiadają automatycznie uprawnienia do posługiwania się Baterią SB6/18.
Komplet zawiera podręcznik, zestaw tablic, odtwarzacz audio, słuchawki, klucze foliowe oraz zestaw 25 protokołów badania wraz z zeszytami dla badanego.
Bateria umożliwia korzystanie z internetowego Systemu Wsparcia Diagnosty, który umożliwia automatyczne przeliczanie wyników, generowanie opisów uzyskanych wyników oraz generowanie rekomendowanych zaleceń dla szkoły oraz zaleceń dla rodziców!
LINK DO FILMU SZKOLENIOWEGO DLA DIAGNOSTÓW POSIADAJĄCYCH UPRAWNIENIA DO STARSZYCH BATERII
Hasłem otwierającym szkolenie jest drugie słowo z podtestu "Łatysz" z tzw. gdańskich baterii (pisane małą literą).