Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Test Uczenia się Słuchowego TUS
Uczenie się słuchowe jest jedną z bardziej znaczących kompetencji wykorzystywanych w procesie edukacji dzieci. Jak wskazują badania, warunkuje ona nie tylko nabywanie wiedzy, ale również zachowanie dziecka w szkole. Pozwala ono na aktywne uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych, korzystanie z materiału opracowywanego na lekcjach, ale również na budowanie prawidłowych relacji interpersonalnych. Ocena słuchowego uczenia się pozwala nie tylko na wsparcie diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych, lecz także wspiera planowanie oddziaływań terapeutycznych i dydaktycznych. Prezentowane narzędzie pozwala na psychometryczną ocenę procesu uczenia się, jak i na jakościową ocenę przebiegu tego procesu. Autorki założyły, iż istotne w procesie diagnozy funkcjonalnej jest nie tyko ustalenie poziomu uczenia się słuchowego. Warto zwrócić uwagę również na dynamikę, jakość oraz zastosowane techniki czy strategie pamięciowe. Zaleca się stosowanie prezentowanego testu podczas diagnostyki funkcjonalnej trudności szkolnych, trudności z zachowaniem czy trudności w zakresie nawiązywania prawidłowych relacji interpersonalnych. Pozwala on na kompleksową ocenę procesu uczenia się słuchowego.
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat - wersja skrócona. BATERIA-10/12S
Bateria przeznaczona jest do wstępnej diagnozy specyficznych trudności w czytaniu u dzieci w wieku 10-12 lat. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy szkolni. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym); funkcje słuchowo-językowe (w tym: słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna).
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci ośmioletnich - wersja skrócona. BATERIA-8S
Bateria przeznaczona jest do przesiewowej diagnozy ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ośmioletnich. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy szkolni. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym); funkcje słuchowo-językowe (w tym: słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); czytanie i pisanie.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Profil zainteresowań zawodowych PZZ
Profil zainteresowań zawodowych przeznaczony jest do jakościowej oceny zainteresowań zawodowych uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Został opracowany z myślą o doradcach zawodowych zatrudnionych w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Umożliwia ocenę zainteresowań zawodowych ucznia na dwóch poziomach szczegółowości. Pierwszy poziom oceny ogranicza się do wyróżnienia głównych grup zainteresowań ucznia spośród pięciu podstawowych: człowiek-człowiek; człowiek-technika; człowiek-przyroda; człowiek-dane i człowiek-obraz artystyczny. Drugi zaś poziom to pogłębiona ocena zainteresowań w obrębie danej grupy. Doradca może zatem ograniczyć się do wyłonienia głównej grupy zainteresowań ucznia (np. obszar zainteresowań: człowiek-człowiek) bądź dokonać bardziej szczegółowego rozróżnienia w obrębie danej grupy (np. zainteresowania handlowe, usługowe czy medyczne). Narzędzie z uwagi na jego charakter może być stosowane zarówno do badań indywidualnych jak i grupowych.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
SB5 - Podręcznik diagnosty
Podręcznik diagnosty do Skali SB5. Pozycja dla uczelni wyższych.
SB5 - Podręcznik techniczny
Podręcznik techniczny do Skali SB5. Pozycja dla uczelni wyższych.
Zestaw metod diagnozy lateralizacji
Opracowanie zawiera zestawienie oraz opis kilkunastu prób oceny dominacji oka, ręki oraz nogi przydatnych w procesie określania formuły lateralizacji u dzieci. Integralną część opracowania stanowi zestaw pomocy testowych niezbędnych do wykonania wspomnianych prób diagnostycznych.
Atlas Oceny Testu "Trudna Figura" [ATLAS]
Atlas oceny testu "Trudna Figura" przeznaczony jest dla specjalistów pracujących w Poradniach PP używających w swojej pracy diagnostycznej naszych Baterii testów. Atlas został przygotowany dla Państwa, aby ułatwić prace związane z oceną testu "Trudna Figura". W skład atlasu wchodzi 96 rysunków elementów "Trudnej Figury", każdy z elementów jest oceniony wraz ze szczegółowym wyjaśnieniem każdej oceny.
Profil sprawności grafomotorycznych PSG
Profil sprawności grafomotorycznych jest narzędziem diagnostycznym służącym do oceny:
- techniki czynności grafomotorycznych – zgodnie z Protokołem obserwacyjnym,
- wytworów czynności grafomotorycznych – zgodnie z Kartą oceny pisma i wzorów literopodobnych.
Rozpoznawanie możliwości i ograniczeń w sferze grafomotoryki dokonywane jest na podstawnie obserwacji przebiegu czynności grafomotorycznych oraz analizy próbek pisma i wzorów literopodobnych.
Profil sprawności grafomotorycznych obejmując obydwa wskazane wyżej aspekty, pozwala ocenić u osób badanych zarówno opanowanie techniki pisania, jak i poziom graficzny pisma.
Skala przeznaczona jest dla psychologów oraz pedagogów. Posługiwanie się skalą nie wymaga dodatkowego przeszkolenia.
Głównym obszarem diagnostycznym gdzie skala może znaleźć swoje zastosowanie jest diagnoza dysgrafii.
Narzędzie oceny jakościowej – nie posiada norm psychometrycznych.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły SRD6
Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły (SRD-6) jest metodą umożliwiającą dokonywanie wstępnej oceny ewentualnego zagrożenia wystąpieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu na progu szkoły. Zaletą proponowanej metody jest jej forma, która umożliwia dokonanie oceny i opracowanie wyników w bardzo krótkim czasie, do 10 minut. Funkcje oceniane za pomocą narzędzia: motoryka mała, motoryka duża, funkcje wzrokowe, funkcje językowe – percepcja, funkcje językowe – ekspresja, uwaga. Narzędzie ma postać kwestionariuszową.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Znormalizowane Sprawdziany Znajomości Zasad Ortograficznych dla uczniów klas II-VI
Narzędzie składa się z dwóch zestawów zadań opracowanych dla uczniów klasy II i III oraz klas IV-VI. Każdy zestaw składa się z szeregu zadań weryfikujących znajomość poszczególnych aspektów polskiej ortografii. Sprawdzana jest teoretyczna znajomość zasad ortograficznych, jak również umiejętność przyporządkowywania ich do pisowni danego wyrazu. Diagnozowany uczeń ma szansę wykazać się rozumieniem poszczególnych zasad ortograficznych oraz umiejętnością ich stosowania. Zakres treściowy zadań został opracowany w oparciu o wytyczne podstawy programowej nauczania języka polskiego w szkole podstawowej oraz w oparciu o wybrane programy nauczania języka polskiego, dopuszczone do użytku szkolnego przez MEN.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Testy cichego czytania dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych TCC
Test przeznaczony jest do badań indywidualnych uczniów klas IV, V i VI szkoły podstawowej, u których zauważono trudności w czytaniu bądź też uogólnione problemy z nauką i sprostaniem stawianym w szkole wymaganiom. Narzędzie to umożliwia ocenę poziomu rozumienia samodzielnie czytanego tekstu. Test został znormalizowany na ogólnopolskiej próbie uczniów klas IV, V i VI. Zestaw testowy składa się z podręcznika wraz z instrukcjami testowymi, protokołu badania oraz trzech kart pracy dla uczniów (odpowiednio dla każdego poziomu).
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Test czytania głośnego - Dom Marka. [DM]
Test jest przeznaczony do diagnozy umiejętności czytania głośnego uczniów kończących pierwszy rok nauki czytania. Test przeznaczony jest do badań indywidualnych. Umożliwia diagnozę poziomu umiejętności czytania rozumianej jako tempo, technika i poprawność czytania głośnego. Pozwala również na ocenę poziomu rozumienia czytanego tekstu. Test, wraz ze Skalą Ryzyka Dysleksji M. Bogdanowicz, zalecany w przypadku przesiewowych badań pod kątem diagnozy specyficznych trudności w czytaniu, zarówno w warunkach szkolnych jak i w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Zestaw Spr. Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja wczesnoszkolna. Klasa III/IV
Bloczek arkuszy kl. III/IV (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa IV/V
Arkusze kl. IV/V (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa V/VI
Arkusze kl. V/VI (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa VI/VII
Arkusze kl. VI/VII (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa VII/VIII
Arkusze kl. VII/VIII (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII