Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Funkcjonalna Ocena Trudności Szkolnych Uczniów przybyłych z Ukrainy (FOTSU)
Opis
- autor: Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: jakościowa ocena trudności w uczeniu się, funkcje wykonawcze, uwaga, pamięć, motywacja
- grupa wiekowa: 10;0-16;11
- użytkownicy: pedagodzy, psycholodzy
- w zestawie: podręcznik, arkusze testowe i protokoły
Prezentowane narzędzie opracowano w odpowiedzi na zaistniałą potrzebę psychologiczno-pedagogicznej oceny trudności szkolnych u uczniów, którzy przybyli do Polski z Ukrainy z powodu toczących się w ich kraju działań wojennych. Narzędzie służy do jakościowej oceny zakresu i nasilenia trudności w czytaniu (i pisaniu) w języku ukraińskim. Pozwala również na identyfikowanie trudności w nauce poszczególnych przedmiotów szkolnych (już w nowej rzeczywistości szkolnej) oraz ocenę czterech zmiennych psychologicznych kluczowych dla efektywnej nauki: pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych i motywacji.
TEST NIE WYMAGA SZKOLENIA
czytanie, pisanie, ukraiński, ukraińsku, Ukraińcy, emigranci, imigranci, Ukraina,