Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Bateria diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R
Narzędzie przeznaczone jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: przetwarzanie wzrokowo-przestrzenne, przetwarzanie słuchowo-językowe, tempo przetwarzania, sprawność motoryki małej, ocenę motoryki dużej, rozwój poznawczy i społeczno-emocjonalny.
UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem.
Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich - WERSJA SKRÓCONA. BATERIA-5/6S
Bateria przeznaczona jest do wstępnej psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przesiewowej rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się psycholodzy, pedagodzy i nauczyciele terapeuci zatrudnieni w szkołach i przedszkolach. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: funkcje wzrokowo-przestrzenne, funkcje słuchowo-językowe, orientację w przestrzeni, sprawność motoryki małej, sprawność motoryki dużej, rozwój umiejętności samoobsługowych, zdolność do kontroli emocji, rozwój społeczny, rozwój poznawczy.
UWAGA PROSIMY O UWAŻNOŚĆ PRZY SKŁADANIU ZAMÓWIEŃ - TO JEST BATERIA SKRÓCONA - WERSJA "S" - "SKRÓCONA" A NIE "R" - "REWIZJA"
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD
KSRD umożliwia przeprowadzenie wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 12 m.ż. do 12 r.ż. już na etapie zbierania wywiadu rozwojowego z dzieckiem (w warunkach poradni psych-ped czy gabinetu diagnostycznego) bądź też na podstawie pogłębionej obserwacji funkcjonowania dziecka w żłobku, przedszkolu czy szkole. Narzędzie oparte jest o tzw. normy rozwojowe i ma charakter tzw. check-listy. Ocena rozwoju dokonana z zastosowaniem KSRD daje diagnoście informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy wraz ze wskazaniem obszarów deficytowych. KSRD ocenia rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy. Zestaw składa się z 14 arkuszy diagnostycznych przypadających na poszczególne miesiące (12, 18, 24, 30) oraz lata (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) życia. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy diagności.
Krótka Skala Rozwoju Niemowlęcia
- autorka: Magdalena Chrzan-Dętkoś
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: wywiad z opiekunem, obserwacja-ocena funkcjonowania dziecka
- diagnozowany obszar: rozwój motoryczny, poznawczy, społeczny, mowa
- grupa wiekowa: 1 - 12 mż
- użytkownicy: psycholodzy i pedagodzy diagności
KSRN umożliwia przeprowadzenie wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 1 do 12 miesiąca życia, już na etapie zbierania wywiadu rozwojowego z dzieckiem (w warunkach poradni psych-ped czy gabinetu diagnostycznego) bądź też na podstawie obserwacji funkcjonowania dziecka. Narzędzie oparte jest o normy rozwojowe i ma charakter check-listy. Ocena rozwoju dokonana z zastosowaniem KSRN daje diagnoście informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy wraz ze wskazaniem obszarów deficytowych. KSRN ocenia rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, społecznym oraz mowy. Zestaw składa się z 12 arkuszy diagnostycznych przypadających na poszczególne miesiące życia. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy diagności.
Obrazkowy Test Słownikowy - Rozumienie OTSR
Pierwsze tego typu narzędzie w Polsce pozwalające na ocenę zasobu słownictwa dzieci w wieku 2;0 - 6;11. Narzędzie składa się z dwóch równoległych form (wersja A i wersja B). Wyposażone jest w arkusze testowe, które po zakupie można swobodnie kserować.
Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).
Więcej informacji - kliknij na zdjęcie
Profil Sensoryczny Dziecka PSD
Profil Sensoryczny Dziecka jest narzędziem diagnozy funkcjonalnej w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych. Służy jako pomoc w rozpoznawaniu potrzeb sensorycznych dzieci z zaburzeniami w rozwoju (w różnych środowiskach); źródło do określenia zakresów funkcjonowania sensorycznego, wymagających interwencji terapeutycznej oraz narzędzie do wyjaśniania niektórych aspektów procesu uczenia się, mechanizmów trudnych zachowań. Może być używany także jako narzędzie do oceny procesów przetwarzania bodźców zmysłowych u dzieci prawidłowo rozwijających się. Skalę można stosować w całości, ale także można używać pojedynczych podskal. Profil jest narzędziem niezależnym od umiejętności współpracy i od rozwoju mowy. Zakres wiekowy narzędzia od 3 do 10 r.ż. W publikacji znajduje się wiele ważnych informacji dotyczących teorii i praktyki integracji sensorycznej, propozycje programów terapeutycznych i wykorzystania podejścia SI w terapii trudnych zachowań oraz w przypadku osób dorosłych. Publikację zamykają zestawienia zaburzeń integracji sensorycznej, zestawy przykładowych pomocy terapeutycznych oraz program aktywności śródlekcyjnych.
Skala Gotowości Matematycznej i Ryzyka Dyskalkulii SGMiRD
Narzędzie zostało opracowane w celu diagnozowania gotowości do nauki matematyki u dzieci wstępujących do szkoły. Umożliwia ono także zidentyfikowanie tych uczniów, których rozwój funkcji poznawczych oraz kompetencji matematycznych sugeruje możliwość wystąpienia w przyszłości trudności w uczeniu się matematyki (w tym dyskalkulii). Szeroki zakres diagnostyczny narzędzia umożliwia kompleksową diagnozę obszaru sprawności matematycznej badanego dziecka, zaś dołączone do narzędzia pomoce testowe czynią badanie diagnostyczne możliwie przyjemnym dla dziecka i zbliżonym do sytuacji zabawy.
Narzędzie jest rekomendowane jako istotny element procesu diagnozy gotowości szkolnej, jak również planowania oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych w przypadku dzieci przejawiających trudności w uczeniu się bądź ich ryzyko. Narzędzie należy włączyć do procesu diagnozy zawsze, gdy w Baterii-5/6 badane dziecko uzyskuje niskie wyniki w podtestach: Matematyka i Kategoryzowanie.
Skala oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego. SOWKUT
- autor: Marta Wiśniewska, Aleksandra Kaczyńska
- kategoria narzędzia: NPK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: aparat artykulacyjny, obszar ustno-twarzowy, system dotykowy
- grupa wiekowa: 0;1-3;11
- użytkownicy: logopedzi, neurologopedzi oraz terapeuci integracji sensorycznej, pedagodzy specjalni, psychologowie w porozumieniu z logopedami, neurologopedami
- w zestawie: podręcznik, komplet protokołów
Narzędzie służy do pomiaru wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (orofacjalnego) u dzieci w przedziale wiekowym od urodzenia do 3 roku życia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z zaburzeniami w rozwoju (np. wady genetyczne, mózgowe porażenie, opóźnienie w rozwoju). Nadmierna wrażliwość kompleksu ustno-twarzowego może być objawem izolowanym, ale często towarzyszy nieprawidłowościom w rozwoju. Bywa przyczyną wybiórczości pokarmowej występującej u dzieci o rozwoju neurotypowym i nieneurotypowym.
Narzędzie jest rekomendowane do funkcjonalnej diagnozy rozwoju małych dzieci.
Skala składa się z dwóch podskal:
- Podskala I
- nadwrażliwość dotykowa - Podskala II
- funkcje oralne, anatomia i funkcjonowanie narządów artykulacyjnych
Podskala I jest uzupełniana na podstawie wywiadu z rodzicami/opiekunami dziecka oraz na podstawie obserwacji. Podskala II jest uzupełniana na podstawie badania fizykalnego dziecka.
Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3-6 lat. SkaRE
Psychologiczne, znormalizowane narzędzie umożliwiające ocenę rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku 3;0-6;11. Składa się z trzech skal diagnostycznych: 1) Rozpoznawanie emocji, 2) Nazywanie emocji oraz 3) Emocje w sytuacjach społecznych. Narzędzie znormalizowane na ogólnopolskiej próbie dzieci.
Sortowanie Kart dla Dzieci SKD
Narzędzie służy do pomiaru funkcji wykonawczych u dzieci między 3. a 11. rokiem życia, ze szczególnym uwzględnieniem procesów kontroli hamowania. Obniżenie sprawności wykonawczych towarzyszy takim zaburzeniom, jak m.in.: zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD), zaburzenia zachowania, depresja, zaburzenia obsesyjno -kompulsyjne, schizofrenia, zaburzenia uczenia się (w szczególności dyskalkulia). Narzędzie rekomendowane w psychologicznej, funkcjonalnej diagnozie ww. zaburzeń oraz gotowości szkolnej. SKD składa się z dwóch wersji (standardowa i równoległa), co umożliwia częste badanie dziecka, kluczowe w ocenie postępów terapeutycznych. Narzędzie jest przeznaczone dla psychologów i nie wymaga szkolenia.
Sortowanie Kart dla Dzieci SKD. Komplet protokołów
Komplet protokołów badania obejmuje 25 egzemplarzy.
SOWKUT - Protokoły badania
Zestaw 25 protokołów badania do SOWKUT
Test Kompetencji Komunikacyjnej TKK
TKK jest testem badającym kompetencję/sprawność językową i komunikacyjną. Pozwala na globalną ocenę: 1. rozumienia tekstu, 2. słownika i słowotwórstwa, 3. gramatyki, 4. umiejętności korygowania błędów semantycznych i gramatycznych, 5. tworzenia aktów mowy w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, 6. umiejętności konwersacyjnych. Jest przeznaczony do badania dzieci szkolnych w wieku 7–15 lat. Umożliwia wykreślenie profilu kompetencji komunikacyjnej dziecka, który stanowi podstawę postępowania stymulacyjno-terapeutycznego. Procedura badania jest dostosowana do wieku dziecka. Badania towarzyszące normalizacji wskazują na wysoką rzetelność i trafność TKK.
Zaburzenia okresu niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa (ZONiWD-2)
- autorzy: Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: lęk separacyjny, lęk społeczny, lęk uogólniony, mutyzm wybiórczy, reaktywne zaburzenia przywiązania, tiki i inne zaburzenia obsesyjne, Zespół Touretta, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, zaburzenia selektywności przywiązania, przedłużająca się żałoba, Zespół stresu pourazowego
- zakres wiekowy: od urodzenia do 5. roku życia
- użytkownicy: psycholodzy, psychiatrzy
Zaburzenia okresu niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa (ZONiWD)
- autorka: dr Urszula Sajewicz-Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej, autyzm, depresja, nadmierna płaczliwość, przejadanie się, atypowe zaburzenia jedzenia, utrata łaknienia, rozwojowe zaburzenia koordynacji, zaburzenia snu, zaburzenia kontroli złości i agresji we wczesnym dzieciństwie, zaburzenia rozwoju mowy i języka
- zakres wiekowy: od urodzenia do 5. roku życia
- użytkownicy: psycholodzy, pedagodzy diagności (we współpracy z psychologami), lekarze
Zestaw metod diagnozy lateralizacji
Opracowanie zawiera zestawienie oraz opis kilkunastu prób oceny dominacji oka, ręki oraz nogi przydatnych w procesie określania formuły lateralizacji u dzieci. Integralną część opracowania stanowi zestaw pomocy testowych niezbędnych do wykonania wspomnianych prób diagnostycznych.